سی و یک نما

نقد و بررسی فیلم و سریال

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

معرفی سریال "مانکن"/ رگ خوابِ بیننده‌ی سریال‌های ترکی در دستِ نمایش خانگی

ریحانه محمودی/ سی و یک نما_ بعد از هجوم سریال‌های ترکیه‌ای و جذب بالایِ مخاطبان ایرانی در بیش از یک دهه‌ی اخیر، این سوال چالش برانگیز باید بخش مهمی از واکاوی اتاق فکر رسانه‌ی ملی باشد که چه ویژگی‌هایی این سریال‌ها را تا این حد جذاب و پرمخاطب کرده؟ داستان گیرا و پرکشش؟ لوکیشن‌های لوکس و شیک؟ بازیگران زیبا و پوشش‌های فریبنده؟ خرده پیرنگ‌های روایی قصه که سریال را از تک وجهی شدن به دور می‌کند؟ یا طرح موضوع‌هایی مملو از عشق، خیانت و روابط پرتعدد ناسالم و البته مافیا...

نکته‌ی غیر قابل انکار اینجاست که با توجه به هم مذهب بودن و قرابت فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه و همچنین داشتن سنت‌ها و هنجارهای مشابه، رسیدن به سلیقه‌ی بیننده‌ی تلویزیون که عام جامعه را از هر طبقه و با هر فرهنگی شامل‌ می‌شود چندان دشوار نیست و بزرگترین ویژگی جلب توجه سریال‌های ترکی در ایران، قبل از هر زرق و برقی، داستان گویی است؛ وجه لاینفک سرگرمی که مخاطب عادی به دنبال آن است و سریال‌های ایرانی در بیشتر اوقات از آن بی‌بهره هستند.

آن‌چه پیداست سازندگان فیلم و سریال در سال‌های اخیر کوشیده‌اند تا با تحلیل این جریان، آثاری را با در نظر داشتن همین فاکتور‌ها تولید کنند که تا حدودی نیز در این خواسته موفق بوده‌اند و گستردگی ساخت "سریال" در شبکه نمایش خانگی؛ خود شاهدی بر این ادعاست.

 

معرفی فیلم-معرفی سریال مانکن

 

یکی از این نمونه‌ها سریال "مانکن" است که چهارمین قسمت آن به تازگی منتشر شده و به نظر می‌رسد تا به اینجا با استقبالِ خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است.
داستان مانکن از جایی شروع می‌شود که در یک شب زمستانی، کاوه(امیرحسین آرمان) و همتا(نازنین بیاتی) رابطه‌ی عاشقانه‌شان را به خواست و اصرار کاوه به پایان می‌رسانند. کاوه حقیقت را از همتا پنهان کرده و در واقع معامله‌ای برای آزادی پدرش از زندان انجام داده که پیش شرط اولیه‌اش اتمام این رابطه است.
پدر کاوه(حسین پاکدل) به دلیل ورشکستگی در زندان است و کتایون صوفیان(مریلا زارعی) زن میانسال پولداری است که شرط ناخوشایندی برای پرداخت بدهی وی دارد؛ اینکه کاوه با او ازدواج کند. اما انگار هدف او تنها یک هوس نیست و ریشه در گذشته دارد. گذشته‌ی کتایون با پدر کاوه (حسین پاکدل) که با او نسبت فامیلی دارد. پیشینه‌ای که هنوز برای مخاطب، شفاف نشده و کینه‌ای را در دل کتایون بارور کرده که ثمره‌اش این معامله‌ی هنجارشکنانه است.

 

معرفی فیلم-معرفی سریال مانکن


از سوی دیگر "همتا" نیز خانه‌‌ای که در آن زندگی می‌کرده را به خاطر رفتارهای ناخوشایند همسر دوم مادرش که معتاد است و همچنین ناامن بودن خانه، ترک می‌کند و به مادربزرگ پدری خود پناه می‌برد اما یک اتفاق، مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد و پای همتا را به جریانی تازه و مشکوک باز می‌کند و...
از قسمت سوم، بازی محمدرصا فروتن در مانکن آغاز می‌شود و جذبه‌ی حضورش در کنار شخصیتی که برایش تعریف شده وزنه‌ای سنگین را به سریال اضافه کرده که مخاطب را برای تماشای قسمت بعد مشتاق‌تر می‌کند. در قسمت چهارم حضور او پررنگ‌تر و موثرتر شده به نظر می‌رسد که قرار است بار بیشتری از درام را به دوش بکشد.
موسیقی متنِ مانکن یکی از بارزترین و مثبت‌ترین ویژگی‌های سریال است که همسو و همگام با وقایع، شنیده شده و به پیش می‌رود و ای بسا نقطه ضعف‌هایی از سکانس‌ها را نیز همین موسیقیِ درست، پوشش می‌دهد.

حسین سهیلی زاده کارگردان مانکن از اواخر دهه‌ی هفتاد به عنوان یکی از کارگردانان موفق تلویزیون شناخته شده است. با توجه به آثار پرمخاطبی چون "پیله‌های پرواز"، "دلنوازان"، "آوای باران" و... می‌توان از او به عنوان کارگردانی که مخاطبش را در مدیوم تلویزیون به درستی می‌شناسد یاد کرد. هر چند تفاوت‌های آشکاری میان تلویزیون و نمایش خانگی وجود دارد که مانکن می‌تواند محک خوبی برای شناسایی این توانمندی در حسین سهیلی زاده باشد.
بابک کایدان نیز که فیلمنامه‌ی مانکن را به رشته‌ی تحریر در آورده، ید طولایی در نگارش سریال‌های تلویزیونی و آثار سینمایی دارد. "هشت و نیم دقیقه"، "دلدادگان" و "سقوط یک فرشته" از نمونه‌های موفق او در تلویزیون است. سریال "دل" کار دیگر اوست که در همکاری با منوچهر هادی برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده می‌شود.

 

معرفی فیلم-معرفی سریال مانکن


ایرج محمدی نیز در قامت تهیه‌کننده از اوایل دهه‌ی هفتاد با آثار شاخصی در تلویزیون حضور داشته است، آثاری که بسیاری از آن‌ها در حافظه‌ی تاریخی مخاطبان تلویزیون تا ابد بر جا می‌ماند. از "قصه‌های تا به تا" و "وکلای جوان" گرفته تا "خانه به دوش" و "متهم گریخت".
به نظر نمی‌رسد این مثلث از کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده که هر کدام کارنامه‌ی قابل دفاعی دارند در "مانکن" نااُمیدمان کنند.

قضاوت درباره‌ی مانکن به چند قسمت دیگر نیاز دارد ولی تا به اینجا به نظر می‌رسد لوکیشن‌های لوکس و دیالوگ‌های اغواگر، پوشش‌های پرطمطراق، خرده پیرنگ‌های گوناگون و داستان چند وجهیِ مانکن در همراهی با حضور چهره‌های سرشناس در این سریال، این مجموعه را برای مخاطب، جذاب و دنبال کردنی ساخته‌است.

۲۶ شهریور ۹۸ ، ۱۷:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

اولین نمایش فیلم"متری شیش و نیم" در فستیوال فیلم ونیز 2019 با استقبال رو به رو شد

سی و یک نما _ عصر امروز به وقت محلی، نمایش فیلم «متری شیش و نیم» در کاخ فستیوال فیلم ونیز با حضور سعید روستایی (کارگردان)، نوید محمدزاده، پیمان معادی، فرهاد اصلانی (بازیگران) و هومن بهمنش (فیلمبردار) برگزار شد و پس از پایان نمایش فیلم ، تماشاگران برای چند دقیقه، عوامل آن را تشویق کردند.

در ادامه، هنرمندان این فیلم با حضور روی صحنه، به سوالات مخاطبان درباره فیلم پاسخ دادند. سعید روستایی درباره علت ساخت «متری شیش‌ونیم» گفت: «کشور ما به‌خاطر منطقه جغرافیایی که دارد در موقعیت حساسی قرار گرفته است. ما همسایگانی داریم که بیشترین مقدار مواد مخدر در جهان را تولید می‌کنند و اعتیاد کاملا شکل جدیدی به خودش گرفته و این فیلم بر اساس یک قصه شکل نگرفت، بلکه بر اساس یک دغدغه اجتماعی شکل گرفت.»

 

معرفی فیلم-اولین نمایش فیلم متری شیش و نیم در فستیوال فیلم ونیز 2019



پیمان معادی هم درباره سختی‌های بازی در نقش صمد گفت: «ما ۵ماه فیلمبرداری می‌کردیم و خیلی لوکیشن سختی داشتیم. بعضی روزها در کنار هفتصد، هشتصد معتاد واقعی کارتن‌خواب بودیم که این‌ها بیماری‌هایی داشتند و ما باید در نزدیکی این‌ها کار می‌کردیم. سخت‌ترین بخش کاری من این بود که نقشی را بازی می‌کردم که حساسیت‌های خیلی ویژه‌ای داشت و برای اولین‌بار ما سعی کردیم با ارائه تصویر یک پلیس واقعی، خط قرمزها را ردکنیم. این کار خیلی سخت بود و با مشکلات زیادی روبرو می‌شدیم و اصلاحیه‌های زیادی در این بخش داشتیم. این سخت‌ترین ویژگی نقشی بود که من بازی می‌کردم.»

 

معرفی فیلم-اولین نمایش فیلم متری شیش و نیم در فستیوال فیلم ونیز 2019



نوید محمدزاده هم در ادامه در پاسخ به همین سوال گفت: «همان‌طور که در فیلم دیدیم، نقش من خودش را کشته بود و وقتی لبه استخر او را می‌بینیم، مثل یک بچه توی آب خوابیده است. وقتی می‌رود جلو و زنده‌اش می‌کنند، یک امیدی به زندگی پیدا می‌کند. در ادامه، مثل شیری در قفس دارد همه تلاشش را انجام می‌دهد و وقتی می‌بیند واقعا نمی‌تواند کاری بکند، هرچه به انتها می‌رسیم انگار پیر شده، انگار آرام شده و در پایان در جایی او را می‌بینیم که باید به لحاظ فیزیکال مرگ آن آدم باشد و مابینش تلاش و زندگی باشد.»

 

معرفی فیلم-اولین نمایش فیلم متری شیش و نیم در فستیوال فیلم ونیز 2019



فرهاد اصلانی، دیگر بازیگر این فیلم هم در پاسخ به سوالی درباره نقشش گفت: «فکر می‌کنم قسمت آسان بازی در این کار، به من افتاد. چون به نظر می‌رسد این روزها قضاوت کردن به ویژه در ایران، کار آسانی شده و سختی کار بیشتر روی دوش دوستان من بود.»

۲۰ شهریور ۹۸ ، ۱۷:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

معرفی نمایش "پنجاه/پنجاه" کاری از مرتضی اسماعیل کاشی / بازی کن! وگرنه خواهی مرد

سی و یک نما - درهای ساختمان موزه ای که سال ها پیش اردوگاه مرگ بوده به روی زن و مرد بازیگری باز می شود. این دو تنها بازماندگانِ آن قربانگاه هستند که از آن جا فرار کرده بودند. از منظر این دو، ارواح کشته شدگان که بازیگرانی بودند با فعالیت های ضد فاشیستی، فراخوانده می شوند و در جهانی وهم آلود نمایشی را که مجبور بودند زیر شکنجه بازی کنند تا زنده بمانند،دوباره جان می گیرد.

 

معرفی فیلم-معرفی نمایش پنجاه/پنجاه

 

نمایش "پنجاه/پنجاه" به طراحی و کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی از بیست و هفتم شهریور ماه در تماشاخانه ی تازه تاسیس هیلاج به صحنه می رود و پیش فروش بلیت در سایت تیوال آغاز شده است.
مرتضی اسماعیل کاشی بازیگر- کارگردان برجسته ی تئاتر که بازی های درخشانش در نمایش هایی چون مکبث، ویتسک، مستاجر، مفیستوو ... فارغ از جوایز مختلف، در خاطره ی تآتر دوستان است و کار پیشین اش در جایگاه کارگردانی نمایش "صد در صد" هم با استقبال گسترده ی مخاطبان و منتقدان همراه بود.
نمایش "پنجاه/پنجاه" پروژه ی جدید ایشان در مقام مدرس، طراح و کارگردان، دومین اثر کارگاهی ایشان با هنرجو پس از نمایش "سه خواهر" است.
متن این نمایش نامه که به طور مشترک توسط هاله مشتاقی نیا و مرتضی اسماعیل کاشی نوشته شده است، با نگاهی به نمایشنامه ی "خودی و غیرخودی" نوشته ی برتولت برشت به ترجمه ی کمال الدین شفیعی است. متن حاصل تعامل و در فضای کارگاهی شکل گرفته و بیش از یک سال نگارش آن طول کشیده است.
هم کاری "هاله مشتاقی نیا"نمایشنامه نویسی که در نگارش فضاهای واقع گرایانه شناخته و تحسین شده است و متن هایش پیرامون روابط و مسائل اجتماعی با استقبال بسیار همراه بوده ، در کنار کارگردانی با تجربه ی تآتر فیزیکال، حرکت و تصویر سازی، هر مخاطبی را کنجکاو می کند که حاصل این تعامل چه خواهد بود؟

 

معرفی فیلم-معرفی نمایش پنجاه/پنجاه

 

طراحی لباس و طراحی گریم "پنجاه/ پنجاه" را شیما میرحمیدی و سارا اسکندری به عهده دارند. مجری طرح این پروژه مدرسه فیلم سازی و تئاتر هیلاج است و تماشاخانه ی هیلاج به آدرس خیابان ایرانشهر، خیابان مهاجر با اجرای این نمایش افتتاح خواهد شد.

عکس ها از تمرین نمایش: مجتبی رحامیان

۲۰ شهریور ۹۸ ، ۱۷:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

پروژه جنجالی دولت احمدی نژاد در دولت دوم روحانی تکمیل می‌شود/ «لاله» از سر گرفته شد

سی و یک نما_ تولید یکی از جنجالی ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران از سر گرفته شد. پروژه سینمایی «لاله» محصول دولت دهم که با سفارش ویژه رییس جمهور وقت در دست تولید بود حالا در دولت دوازدهم قرار است به سرانجام برسد و در جشنواره فجر امسال رونمایی شود. تورج منصوری تهیه کننده جدید این پروژه است و علیرضا رضاداد به عنوان مشاور پروژه حضور دارد.

 

ماجرای «لاله» از دولت دهم آغاز شد. وقتی اسدالله نیک نژاد قرار شد فیلمی درباره لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی بسازد و بودجه بالای فیلم حساسیت هایی ایجاد کرد وزیر و رییس سازمان سینمایی وقت به مجلس احضار شدند اما به هر شکل تولید فیلم آغاز شد اما در دولت دهم به سرانجام نرسید و در اواسط فیلمبرداری با تغییر دولت و روی کار آمدن حجت الله ایوبی به عنوان رییس سازمان سینمایی، این پروژه به دلیل هزینه های بسیار بالا و سپرده شدن کارگردانی آن به نیک نژاد که سال ها در خارج از کشور مشغول فعالیت بود، متوقف شد. نیک نژاد مدت ها پیگیر پایان فیلمبرداری این فیلم بود پیگیری که حالا به سرانجام رسیده است.

فیلمبرداری بخش های باقی مانده «لاله» طی روزهای آینده به تهیه کنندگی تورج منصوری و کارگردانی اسدالله نیک نژاد آغاز می شود و از گروه تولید سابق تنها محمدرضا منصوری و پروانه پرتو در پروژه حضور ندارند. اغلب سکانس های باقی مانده مربوط به پیست اتومبیلرانی است و نقش برادر لاله صدیق هم به علت بزرگ شدن بازیگر از داستان حذف شده. بودجه تولید ادامه فیلم «لاله» توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تامین می‌شود.

۲۰ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

نقد فیلم «رنج و افتخار» ساخته پدرو آلمادوار/ نماینده اسپانیا در اسکار 2020

هما گویا/ سی و یک نما – سالوادور "آنتونیو باندراس" آنچنان در آب غوطه خورده که گویی قرار است یک بار دیگر غسل تعمید داده شود و در پایان میانسالی زندگی را از نو شروع کند. جای بخیه‌های بلندی که از گلو تا ناف او کشیده شده بیشتر به یک اثر از جراحی باز قلب شباهت دارد، اما هر چه هست این زخم هنوز کهنه نشده و قسمتی از زندگی اوست که "آلمودوار" قرار است به تصویر بکشد.

 

"سالوادور مالو" نویسنده و کارگردانی است که گذشته‌اش را مرور می‌کند، گذشته‌ای دور در کودکی و گذشته‌ای نزدیک، شاید چند ماه پیش‌تر و کارگردان به ندرت به زمان حال می‌رسد. زمانی که انگار همین غوطه ور شدن در آب است و بس.

آلمودوار با فیلم "رنج و افتخار"، یکی از احساسی‌ترین و شخصی‌ترین فیلم‌هایش را ساخته و آنتونیو باندراس در نقش یک کارگردان افسرده که دقیقا عنوان فیلم به طور موجزی او را تعریف می‌کند، بهترین بازی عمرش را ارائه داده است.

 

نقد فیلم-نقد فیلم رنج و افتخار ساخته پدرو آلمادوار

 

کافی است دستی به قلم داشته باشیم، به عنوان یک نویسنده، نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس و یک هنرمند که می‌تواند خلق کند، حتی روی بوم یا در قاب تصویر؛ آن وقت است که بارها و بارها وسوسه خواهیم شد تا زندگی خودمان را ثبت کنیم ولی بارها و بارها پشیمان خواهیم شد. آرزو داریم قصه‌ی زندگی‌مان مکتوب شود و یا به تصویر کشیده شود چرا که برای هر کسی، زندگی‌اش جذابترینِ قصه‌هاست و ما قهرمان آن. اما پشیمان می‌شویم چرا که جرات روایت مهمترین بخش احساسات و اتفاق‌های زندگیمان را نداریم و به همین دلیل بیشتر اتوبیوگرافی‌ها هم واقعی نیستند و سالوادور نویسنده و کارگردان هم در همین چالش غوطه می خورد. درست مثل غوطه خوردن در آب.

 

نقد فیلم-نقد فیلم رنج و افتخار ساخته پدرو آلمادوار

 

او می‌خواهد بخش مهمی از زندگی‌ش را به عنوان مهمترین فیلمنامه، یا نمایشنامه خلق کند اما شهامتش را ندارد تا بگوید: "قهرمان این قصه من هستم". قصه‌ای به نام "اعتیاد" که امضایی نخواهد داشت.

سالوادور نمی‌خواهد بگوید که تنها عشق زندگی‌اش یک مرد بوده که سه سال با او زندگی می‌کرده و بعد به اعتیاد روی آورده و او را ترک کرده است. او نمی‌خواهد بگوید که حالا خود او هم به یک معتاد فلک زده تبدیل شده است.

"درد و افتخار" پدرو آلمودوار داستان کارگردانی است که در اوج افسردگی و ناتوانی جسمی (به قول خودش: "نمی تواند بین دردهای روحی و جسمی‌اش تفکیکی بببیند." از حرفه‌ش دست کشیده و حالا زندگیش را مرور می‌کند.

آلمادوار پسر بچه‌ی بسیار باهوش و با استعدادی را به ما معرفی می‌کند که پدر کارگرش بیشتر اوقات از خانواده دور است و مادرش (پنه لوپه کروز) تنها دوست و حامی زندگی اوست. زنی که سعی می‌کند با تمام وجود از زشتی‌های فقر، زیبایی بسازد. حتی با چند گلدان گل و تکه دوزی‌های قشنگی که به آلونک آنها شکل خانه‌ای رویایی می‌بخشد. (طراحی صحنه‌ی این فیلم واقعا دیدنی و چشم نواز است).

 

نقد فیلم-نقد فیلم رنج و افتخار ساخته پدرو آلمادوار

 

سالوادور مجبور است در مدرسه‌ی مذهبی درس بخواند اما نه به دلیل اعتقادات عمیق مادرش که یک کاتولیک معتقد است، بلکه به خاطر فقر و همین موضوع، اولین واکنش‌های او را نسبت به مذهب و فاصله‌های طبقاتی شکل داده است. اما بی آنکه بیننده، برشی از نوجوانی و جوانی او را دیده باشد، از روند فیلم می‌فهمد که او در مورد بروز استعداد و اثبات هوش و ذکاوتش موفق بوده است اما زندگی او دستخوش چالش‌هایی شده که از افتخار به درد و از شکوه به رنج و بالعکس رسیده است.

 

نقد فیلم-نقد فیلم رنج و افتخار ساخته پدرو آلمادوار

 

او در زندگی دو عشق بزرگ و تکرار نشدنی را از دست داده، مادرش و معشوق همجنس خودش را.
و حالا که به بیماری سخت‌تر از کمر درد مزمن، میگرن، وزوز گوش و... و... دچار شده، از بازیگر مطرح‌ترین فیلمش، "آلفردو" می‌خواهد تا به نام او و بی هیچ اشاره‌ای به سالوادور بالاخره فیلمنامه محبوب او را زنده کند، با مونولوگ‌هایی که به قول خودش باید بتواند در حین ادای آنها اشک نریزد چرا که بازیگر خوب، باید بتواند در لحظات حساس گریه‌اش را کنترل کند و این تماشاگر است که بار احساسات را به دوش می‌کشد. "اعتیاد" روی صحنه می‌رود و بار دیگر زندگی سالوادور را به چالش می‌کشد و به گذشته‌اش پیوند می‌خورد، درست در زمانی که او قدرت بلعیدن را از دست داده و پزشکان، سلامتی‌اش را در خطر می‌بینند...

 

نقد فیلم-نقد فیلم رنج و افتخار ساخته پدرو آلمادوار

 

روز گذشته، فیلم "درد و افتخار" ساخته ی پدرو آلمادور روز گذشته به عنوان نماینده کشور اسپانیا به اسکار 2020 معرفی شد.
پیش از این نیز آنتونیو باندراس برای بازی در این فیلم نخل طلای کن را دریافت کرده بود.

۲۰ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

آغاز مراسم اختتامیه هفتاد و ششمین فستیوال فیلم ونیز 2019/ متری شیش و نیم سهمی از ونیز نداشت

سی و یک نما_ اختتامیه فستیوال فیلم ونیز که با اعتراضات حامیان محیط زیست به بی توجهی به آتش سوزی‌های وسیع جنگل‌های آمازون همراه شد، هم اکنون در حالی برگزار می شود که بیشتر نگا‌ه‌ها به فیلم "جوکر" است و به نظر می‌رسد "واکین فینیکس" برای نقش جوکر در این فیلم، بیشترین شانس دریافت شیر طلای بهترین بازیگر مرد را دارد. از طرفی علی رغم عدم حضور "رومن پولانسکی" به دلیل حواشی زندگی خصوصی وی، فیلم "یک افسر و یک‌ جاسوس" او نیز که با تحسین منتقدان مواجه شد از بخت‌های اصلی فستیوال ونیز 2019 است. با گزارش سی و یک نما از اختتامیه‌ی این رویداد مهم سینمایی همراهمان باشید.


پایان مراسم و اعلام اسامی برگزیدگانی که در این میان خیلی از حدس و گمان ها را به هم ریخت و تنها "فیلم جوکر" بود که به نظر می رسید بی رقیب در جایگاهش قرار گرفت.

برندگان بخش رقابتی اصلی:

بهترین فیلم: «جوکر» ساخته «تاد فیلیپس»

 

معرفی فیلم-مراسم اختتامیه هفتاد و ششمین فستیوال فیلم ونیز 2019

 

جایزه بزرگ هیات داوران: «یک افسر و یک جاسوس» به کارگردانی «رومن پولانسکی»

بهترین کارگردانی : «روی اندرسون » برای فیلم «جاودانگی»

 

معرفی فیلم-مراسم اختتامیه هفتاد و ششمین فستیوال فیلم ونیز 2019

 

بهترین بازیگر مرد: «لوکا مارینلی» برای فبلم «مارتین ادن»

بهترین بازیگر زن: «ماریانا آسکاریاد» برای فیلم «گلوریل موندی»

 

معرفی فیلم-مراسم اختتامیه هفتاد و ششمین فستیوال فیلم ونیز 2019

 

جایزه مارچلو ماسترویانی بهترین بازیگر نوظهور: «توبی والاس» برای فیلم «دندان شیری»

 

معرفی فیلم-مراسم اختتامیه هفتاد و ششمین فستیوال فیلم ونیز 2019

 

برندگان بخش افق ها:

بهترین فیلم: «آتلانتیس» به کارگردانی «والنتین واسایونوویچ»

جایزه ویژه هیئت داوران: «حکم» به کارگردانی «ریموند ریباس گوئتیرز»

بهترین کارگردانی: «تئو کورت» برای فیلم «سفید روی سفید»

بهترین فیلمنامه: «بازگشت» نوشته «جسیکا پلود»، «فیلیپ لیوره» و «دیاستمه»

بهترین بازیگر مرد: «سامی بوجیلا» برای فیلم «یک پسر»

بهترین بازیگر زن: «مارتا نیتو» برای فیلم «مادر»

بهترین فیلم کوتاه: «عزیر» به کارگردانی «سعیم صدیق»

۲۰ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

«کروکودیل» از چهارشنبه آینده در گروه سینمایی آزادی اکران می شود+عکس

سی و یک نما _ فیلم سینمایی «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور از ۲۷ شهریورماه در گروه سینمایی آزادی به نمایش عمومی در میاید.

قرارداد اکران این فیلم در شورای صنفی نمایش به ثبت رسیده و موارد تبلیغاتی آن از جمله نصب بیلبوردهای شهری و... انجام شده است. پخش تیزرهای تلویزیونی این فیلم نیز بزودی آغاز خواهد شد.در «کروکودیل» که مضمونی پلیسی و اکشن دارد، کوروش تهامی، اندیشه فولادوند، الهه حصاری، حسین مهری، رضا یزدانی، علیرضا مهران، رامین پرچمی، افسانه چهره‌آزاد، رامتین خداپناهی به ایفای نقش پرداخته‌اند.پخش «کروکودیل» برعهده دفتر رسانه فیلمسازان با مدیریت حبیب اسماعیلی است. عزت‌الله جامعی ندوشن تهیه‌کننده و یوسف نادعلی سرمایه‌گذار این پروژه سینمایی هستند.

 

معرفی فیلم-کروکودیل از چهارشنبه آینده در گروه سینمایی آزادی اکران می شود+عکس

 

معرفی فیلم-کروکودیل از چهارشنبه آینده در گروه سینمایی آزادی اکران می شود+عکس

 

معرفی فیلم-کروکودیل از چهارشنبه آینده در گروه سینمایی آزادی اکران می شود+عکس

 

معرفی فیلم-کروکودیل از چهارشنبه آینده در گروه سینمایی آزادی اکران می شود+عکس

 

معرفی فیلم-کروکودیل از چهارشنبه آینده در گروه سینمایی آزادی اکران می شود+عکس

 

معرفی فیلم-کروکودیل از چهارشنبه آینده در گروه سینمایی آزادی اکران می شود+عکس

۲۰ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

«مرضیه» از شنبه روی آنتن می‌رود / روزهای پایانی تصویربرداری سریال جدید فلورا سام + عکس

سی و یک نما- پخش مجموعه تلویزیونی «مرضیه» از شنبه از شبکه دوم سیما آغاز خواهد شد.تصویربرداری سریال مناسبتی «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام در حالی ظرف چند روز آینده به پایان می‌رسد که اولین قسمت این مجموعه از شنبه شب (۲۳ شهریورماه) ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.

در حال حاضر گروه تولید این پروژه در لوکیشنی واقع در غرب تهران مشغول تصویربرداری هستند. همزمان با تولید، مراحل فنی نیز در حال پیگیری است.
داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، پژمان بازغی، ماه‌چهره خلیلی، امیرحسین صدیق، علی اوجی، حسن زارعی، نیلوفر شهیدی، شیوا خسرومهر، مختار سائقی همراه با آتیلا پسیانی گروه بازیگران «مرضیه» را تشکیل می‌دهند.
«مرضیه» در ۱۵ قسمت برای پخش از شبکه دوم سیما تولید شده است و دیگر عوامل اصلی آن عبارتند از: مدیر تصویربرداری: ابوالفضل نباتی، مدیر صدابرداری: امیر پرتوزاده، طراح صحنه و لباس: فرامرز بادرامپور، طراح گریم: حسین بنایی‌یکتا، تدوین: روزبه کلباسی، آهنگساز: رضا خسروی، مدیر تولید: عباس دقاقی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار یک کارگردان: مسعود حقی، مشاور پروژه: حسن زارعی و عکاس: آرش شاه‌محمدی.

 

معرفی فیلم-مرضیه از شنبه روی آنتن می‌رود

 

معرفی فیلم-مرضیه از شنبه روی آنتن می‌رود

 

معرفی فیلم-مرضیه از شنبه روی آنتن می‌رود

۲۰ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

سعید راد تنها سوپراستار دهه‌ی پنجاه که ممنوع التصویر نیست، از جمعه با «ترور خاموش» روی آنتن می‌رود

سی و یک نما - «ترور خاموش» با روایت حساس ترین پرونده امنیتی چند سال اخیر در حوزه مواد مخدر و قاچاق انسان از جمعه ۲۲ شهریور ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک می رود.

 

«ترور خاموش» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری، دومین همکاری مشترک این دو پس از تجربه موفق سریال «سارق روح» است و این بار هم روی یک موضوع حساس امنیتی دست گذاشته است.

موضوع این سریال به نویسندگی حسین تراب نژاد و هومان فاضل، امنیت نرم است و بر مبنای واقعیت و یکی از پرونده های حساس چند سال اخیر نوشته شده است؛ پرونده ای که تاکنون رسانه ای هم نشده و مردم در قالبی دراماتیک برای اولین بار از آن مطلع می شوند.

 

معرفی فیلم-سعید راد تنها سوپراستار دهه‌ی پنجاه

 

از دیگر سرفصلهای «ترور خاموش» که با هدف کاهش آسیب‌ های اجتماعی تولید شده است. معضلات و ناهنجاری‌‌هایی که از جمله آن می‌توان به طلاق، مواد مخدر و حاشیه‌ نشینی اشاره کرد.

سعید راد، پریوش نظریه، پرویز فلاحی پور، ستاره اسکندری، رضا مولایی، جلال فاطمی، حمید عطایی، امیرمحمد زند، شایسته ایرانی، سامیه لک، مهدخت مولایی، مریم بوبانی، صفا آقاجانی، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، حمید شریف‌ زاده، سمیرا حسینی، سپیده خداوردی،علیرضا جلالی تبار، علی جلالی، آوا دارویت و هادی نوری از بازیگران سریال «ترور خاموش» هستند.

 

معرفی فیلم-سعید راد تنها سوپراستار دهه‌ی پنجاه

 

عوامل اصلی این سریال عبارتند از تهیه کننده: ابوالفضل صفری، کارگردان: احمد معظمی، مدیرتولید: مرتضی متولی، جانشین تولید: کامیاب متولی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا وداد تقوی، تدوین: حمیدرضا قربانی، پری سا ناهیدپور، جلوه های ویژه بصری: مهدیار سزاوار، طراح گریم: مهدیه اعرابی، طراح لباس: مرجان گلزار، طراح صحنه: سعید آهنگرانی، طراحی و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق، مدیر صدابرداری: حمیدرضا یارندپور، موسیقی: آرش بادپا، مدیر برنامه ریزی: سید جواد حسینی.

 

معرفی فیلم-سعید راد تنها سوپراستار دهه‌ی پنجاه

 

 

تنگنا امیر نادری ، سفر سنگ مسعود کیمیایی و صادق کرده ناصر تقوایی از بهترین بازی های سعید راد در دهه پنجاه است. وی همچنین حضور درخشانی در فیلم هایی چون "برزخی ها"، " عقاب ها"، "گیرنده" و" چ " ابراهیم حاتمی کیا در دوران پس از انقلاب داشته است.

۲۰ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya