سی و یک نما

نقد و بررسی فیلم و سریال

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

رضا میرکریمی و حامد بهداد با «قصر شیرین» فستیوال شانگهای را فتح کردند

سی و یک نما - بیست و دومین جشنواره فیلم شانگهای دقایقی قبل با یکه‌تازی «قصر شیرین» ساخته سیدرضا میرکریمی به پایان رسید و سه جایزه اصلی جشنواره به این فیلم اهدا شد.

 

در اختتامیه این فستیوال مهم بین‌المللی، جایزه بهترین بازیگر مرد به حامد بهداد برای بازی در «#قصر_شیرین» رسید و سپسسیدرضا میرکریمی توانست دو جایزه بهترین کارگردانی و جام طلایی بهترین فیلم جشنواره شانگهای را دریافت کند.
.
میرکریمی هنگام دریافت جایزه‌اش، بر لزوم ارتقای همکاری‌های آسیایی تاکید کرد.

حامد بهداد نیز در یک ویدئو که در اختتامیه پخش شد، جایزه‌اش را به مناسبت تولد عباس کیارستمی، به این فیلمساز فقید تقدیم کرد.
هیات داوران این دوره از جشنواره شانگهای به ریاست نوری بیلگه جیلان فیلمساز سرشناس ترک تشکیل شد و نهایتا «قصر شیرین» از ایران در میان ۱۵فیلم از کشورهای آلمان، ایتالیا، هند، چین، ژاپن، قزاقستان، گرجستان، برزیل، روسیه و مکزیک جام طلایی جشنواره را کسب کرد.
جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای از معتبرترین جشنواره‌های قاره آسیا و در گروه جشنواره‌های رده A بین‌المللی است که در این دوره بیش از ۵۰۰فیلم از بیش از ۸۰ کشور جهان در آن به نمایش درآمد.

این اولین حضور بین‌المللی «قصر شیرین» بود که قرار است تا یک ماه آینده در ایران روی پرده سینماها برود و همزمان نیز در جشنواره‌های مهم بین‌المللی حضور پیدا کند.

۱۰ تیر ۹۸ ، ۱۸:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

کپی کردن طرح دیزاینرهای بزرگ یا«fast fashion» چیست؟

فرشاد گورابی / سی و یک نما *- امروزه ما در دنیایی زندگی میکنیم که هرچه بیشتر مصرف کردن به یک ارزش تبدیل شده است،و کمپانی های بزرگ به هر روشی که شده از حراج های بزرگ گرفته تا به سرعت عوض کردن ترندها،بیشتر از پیش مارا به سمت خرید کردن سوق میدهند.
با آگاهی از اصطلاحاتی مانند slowfashion,fast fashion و مد پایدار میتوانیم از تاثیر مصرف کننده،یعنی خود ما آگاه شویم و در سرعت تخریب طبیعت به وسیله مد تاثیرگذار باشیم.

اما fast fashion چیست؟

به زبان ساده به کپی کردن طرح های دیزاینر های بزرگ مانند CHANEL,DIOR,FENDI,GUCCI
فست فشن می گویند؛و همچنان که برند های فست فشن مانند ZARA,H&M,PULL,MANGOو...باعث راحت شدن دسترسی ها به فشن شده اند،ضررهای بزرگ و غیر قابل جبرانی را روی محیط زیست می گذارند،و حتی در ابتدا روی پرسنل خودشان تاثیرات منفی میگذارند.و از آنجا که قانون دوم از استانداردهای خانه مد این است که در سال تنها باید دو کالکشن تولید کرد این برندها با تولید یازده کالکشن در سال این قانون را هم زیر پا می گذارند.

 

معرفی فیلم-کپی کردن طرح دیزاینرهای بزرگ یا fast fashion

 

چند حقیقت تلخ از فست فشن:

این صنعت با تولید سالانه 2/1میلیارد تن گاز co2پنج درصد از آلودگی جهانی را تشکیل می دهدکه این حجم آلودگی از آلودگی تولید شده به وسیله کشتیرانی صنعت سیاحت نیز بیشتر است.
این صنعت بیست درصد از فاضلاب تولید شده در جهان را تشکیل می دهد.
در سال 2015 فست فشن هشتاد میلیارد متر مکعب آب آشامیدنی مصرف کرد،جالب است بدانید این حجم از آب برای پر کردن 2300استخر شنای المپیک کافیست.
محیط کار کارکنان نیز بسیار غیر انسانی و خطرناک است،آِیا فروپاشی رانا پلازا در 2013 را به یاد دارید؟در این حادثه 1100تن از کارکنان جان باختند.
این برند ها با به کار گیری نیروی کار ارزان از کشورهایی چون کامبوج،بنگلادش و اندونزی طرح های کپی خود را تولید می کنند.شنیده هایی است مبنی بر اینکه این کارکنان روزی 13 ساعت کار می کنند آن هم با حقوق ماهی 12 دلار،همین دلایل باعث می شود تا مصرف کننده با قیمت پایین،بدون فکر و یا نیاز از این برند ها خرید کند بدون آن که نیازی به کالای خریداری شده داشته باشد.

 

معرفی فیلم-کپی کردن طرح دیزاینرهای بزرگ یا fast fashion

 

اما slow fashionچیست؟

در یک جمله اسلو فشن نگاهی آگاهانه به فشن است.در این رویکرد،تولید کردن و مدریت بهینه منابع به خوبی اعمال می شود و جهت گیری به سمت پایدار بودن آیتم هاست.
این دیدگاه باعث می شود که خرید ها کمتر،باکیفیت تر و بهتر انجام شود؛آیتم هایی که برای زمان طولانی تری قابل استفاده باشند و آیتم هایی که در حین تولید ضرر کمتری به انسان ها و میحط زیست وارد کنند

ویژگی های اسلوفشن چیست؟

اولین ویژگی کیفیت بالای آنهاست.
تولید زیاده از حد ندارد.
تولید کردن و فروش آیتم ها به شکل محلی است.
در یک سال فقط دو یا سه کالکشن تولید میشود.

 

معرفی فیلم-کپی کردن طرح دیزاینرهای بزرگ یا fast fashion

 

چند برند اسلو فشن عبارتند از:kate tow,encircled,asket,vetta,arnsdorf

حال پس از خواندن این مطالب زمان آن است که بدانیم چگونه با سوق پیدا کردن به سمت فشن پایدار و دنباله روی از slow fashion و فاصله گرفتن از fast fashion میتوانیم تاثیرات مخرب این برندهارا بر محیط زیست کاهش دهیم.
کارهایی که می توانیم انجام دهیم:
*خرید تنها در صورت نیاز.
*به جای آیتم های نو، دست دوم بخریم.
*قبل از خرید بپرسیم که این لباس ها کجا و از چه جنسی تولید شده اند.
*به جای پیگیری هر روزه مد و ترندها بر اساس استیال شخصی خود خرید کنیم.
،از دوستانمان لباس قرض بگیریم و به آنها لباس قرض بدهیم.
حال باید از خود بپرسیم که ما چقدر به فشن پایدار اهمیت میدهیم و از سرعت تاثیرات مخرب fast fashion بر طبیعت می کاهیم؟

منبع: MODOPIA

۱۰ تیر ۹۸ ، ۱۸:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر اعلام کرد

سی و یک نما - به گزارش ستاد خبری هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، هیات انتخاب بخش بلند داستانی شامل مسعود اطیابی، مهدی جعفری و بهمن حبشی ، از میان آثار رسیده به بخش ویدیویی، 9 فیلم را برای حضور و رقابت در این بخش انتخاب کردند که معرفی آن ها را در ادامه مرور خواهیم کرد:

 «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی و تهیه کنندگی امیر سیدزاده 

پاسیو فیلمی به کارگردانی مریم بحرالعلومی، نویسندگی حامد قاسمی و مریم بحرالعلومی و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده محصول سال ۱۳۹۶ است. و در اسفند ۱۳۹۷ در گروه سینمای هنر و تجربه به نمایش درآمده است.
در خلاصه فیلم اینچنین آورده شده است: گاهی شهر با تمام بزرگی و شلوغی اش برای بعضی آدمها همقواره ی یک پاسیو ، کوچک می شود!

بهناز جعفرف ، محدثه حیرت ، کریم امینی ، شقایق فراهانی ، پوریا پورسرخ ، یاسمن ترابی ، حسین ملکی ، بهروز قادری ، سحر غمخوار، محمدرسول صفری و بابک انصاری

«نگاه خیره» به کارگردانی و تهیه کنندگی فرزاد خوشدست

خلاصه داستان نگاه خیره: فیلم درباره یک کُرد مهاجر است که خودش می گوید: ” سیل که آمد کل روستا را برد … پدر زنم هم برد… وگرنه من و روژان هیچوقت حاضر نبودیم روستا رو ول کنیم بیاییم شهر”
بازیگران: توماج دانش بهزادی، تینو صالحی، امین میری، علیرضا ثانی فر، آدین عطار، مرضیه بدرقه و با حضور: حمیدرضا فلاحی و میثاق زارع

«خانه پلاک ندارد» به کارگردانی مهدی ناظریان و تهیه کنندگی مهدی ناظریان و مهدی شمقدری

خانواده حاج رحمان منتظر آمدن مادر از سفر کربلا هستند، آمدن مادر همزمان می شود با آمدن پیکر محمد فرزند خانواده که در سال های دفاع مقدس مفقودالاثر شده است...

بازیگران : افسانه چهره آزاد ، علی سلیمانی ، صمد رحیمی ، فرزاد شیخ نظری ، علی یزدانی ، مینو شیخان ، فیروزه شریعتی ، فاطمه پاشایی ، پورنیک کاوش ، صاحب بوستانی ، سعیده آغویی ، رسول اونق ، ابراهیم امیرخانی ، سلما حسینی ، النا حسینی ، نازنین شهسواری ، محمد صفایی و منیژه معصومی

«اینجا خانه من است» به کارگردانی خیراله تقیانی پور و تهیه کنندگی جواد نوری 

خلاصه داستان:«اینجا خانه من است» به روزهای ابتدایی دفاع مقدس توجه دارد و از نگاه یک کودک عراقی فیلم روایت می‌شود. در این فیلم داستان ورود نیروهای بعثی به خرمشهر و مقاومت نیروهای مردمی، نظامی و انتظامی در برابر نیروهای مهاجم را روایت می‌کند.... 
بازیگران:کامبیز دیرباز، لیندا کیانی ، مارال فرجاد ، علی سلیمانی ومصطفی ساسانی در این فیلم حضور دارند.

«آندرانیک» به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین مهکام 

آندرانیک فیلمی از حسین مهکام، محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم که دومین تجربهٔ کارگردانی حسین مهکام محسوب می‌شود، در سال ۱۳۹۷ در گروه هنر و تجربه سینماهای ایران به نمایش درآمد.
خلاصه داستان: بهار ١٣٢٨، ارومیه، یک کشیش سالخورده در منزلش میزبان یک سروان اداره نظمیه است که سال‌ها پیش درجه‌های خود را به دلیل فرار یک شاعر انقلابی به نام آندرانیک از دست داده است. سروان در پی آندرانیک است که شنیده می‌شود به تازگی از مرزهای شمالی وارد کشور شده‌است.
بازیگران:رضا بهبودی ، الهام کردا، سعید چنگیزیان و مهدی غفوری.

«در میان امواج» به کارگردانی هادی شریعتی و تهیه کنندگی رقیه السادات حسینی

خلاصه فیلم: در میان امواج" داستان پدر و مادری را روایت می‌کند که با بی مبالاتی شب‌ها فیلم‌های ترسناک می‌بینند. مادر خانواده درگیر فضای مجازی است و این باعث کم توجهی به بچه هایش شده است. این فیلم البته نگاه مطلقا سیاه به فضای مجازی ندارد.
بیتا سحرخیز و بهنوش بختیاری بازیگران این تله فیلم هستند

 

«یک خواب کوچولو» به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین عامری

مسلم ، جوان نوحه خوان به همراه همسرش مینا سوار بر یک موتور در جاده با وانتی تصادف میکند. راننده وانت علیرغم جراحت سخت مینا و درماندگی مسلم میگریزد و مینا فوت می کند از این پس زندگی مسلم رنگی از انتقام به خود می گیرد. مسلم جستجویی را برای یافتن راننده متواری آغاز می کند و در این مسیر با کسانی آشنا می شود که به تدریج مسلن بدبین شده و همه را دگرگون می سازد. در پایان مسلم به مادر راننده متواری می رسد. زن که مسلم را نمی شناسد بر سر قبر پسر سخنانی را به مسلم می گوید و او درمیابد که متوفی همان راننده متواری می باشد. 
بازیگران این فیلم ارسطو خوش رزم ، علیرضا پورمحمد ، لیلا جوان ، سعید آهویی هستند

«آکاردئون» به کارگردانی و تهیه کنندگی آرمان زرین کوب 

خلاصه ای از داستان این فیلم که بازیگران اصلی آن "امیرمحمد زند" و "ویدا جوان" هستند یافت نشد.

 

«بیا از گذشته حرف بزنیم» به کارگردانی و تهیه کنندگی حمید نعمت الله

بیا از گذشته حرف بزنیم داستان سه زن مسن است که در مسیر سفر زیارتی به مشهد با یکدیگر دوست می شوند . اولین قصه ی این مجموعه فیلم های بلند سینمایی درخشان، نخستین بار در سال 85 با حضور زنده یاد مهین شهابی، ثریا قاسمی و پوراندخت مهیمنساخته شد که به دلیل بیماری و فوت مهین شهابی فقید، آزیتا لاچینی جای وی را گرفت.

در قسمت بعدی این فیلم سینمایی که در «فستیوال فیلم شهر» به رقابت می پردازد، این دوستان این بار به تبریز و قونیه درحالی سفر می کنند که مرگ همسفر قدیمی آنها را تحت تاثیر قرار داده است. زنده یاد لووان هفتوان به همراه حمیرا ریاضی از بازیگران این فصل از "بیا از گذشته حرف بزنیم" هستند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر 26 تا 31 تیرماه سال جاری توسط موسسه تصویر شهر و به دبیری هاشم میرزاخانی با شعار «شهروند مسوول، شهر سالم» در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

علاقمندان می توانند برای دریافت آخرین اخبار جشنواره فیلم شهر به وب سایت رسمی آن به نشانی www.shahrfilmfest.com  و کانال تلگرامی t.me/shahrfilmfest مراجعه کنند.

۱۰ تیر ۹۸ ، ۱۸:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

اختصاصی سی و یک نما/ شبی با داودمیرباقری و مازیار فلاح در هوس و هفت دقیقه +عکس

صحرا اروجلو /سی و یک نما-"اتوبوسی به نام هوس" به اندازه ای از نظر دراماتولوژی قدرتمند است وآنچنان الیا کازان از عهده ی به تصویرکشیدن این نمایشنامه روبه روی دوربین برآمده است که نزدیک شدن به آن؛ کاری است کارستان چرا که مارلون براندویاستثنایی این فیلم را بهترین تجربه ی بازیگری خود می داند و ویویان لی آنقدر در این اثر شاخص بوده که حتی درخشش در فیلم برجسته ی "بربادرفته: هم نتوانسته خللی به آن برساند و مسلما حتی نیم نگاهی به این اثر برای خلق یک نمایش، از نویسندگی تا کارگردانی و از کارگردانی تا بازیگری بسیار ریسک بالایی است، به خصوص در بازیگری، وقتی قرار باشد تداعی بزرگان تکرار نشدنی و اسکار گرفته ی سینمای کلاسیک جهان باشی. اتفاقی که به نظر می رسد در نمایش "هوس و هفت دقیقه" از مرز این هراس گذشته باشد.

نمایش «هوس و ۷دقیقه» به کارگردانی علیرضا مهران و نویسندگی علی اصغری از ۳۰ خرداد روی صحنه رفته است.
«هوس و ۷ دقیقه» با نگاهی به نمایشنامه اتوبوسی به نام هوس نوشته تنسی ویلیامز است که نسخه ی کلاسیک این فیلم به کارگردانی " الیا کازان" و درخشش مارلون براندو و ویویان لی از ماندگارترین آثار سینمایی محسوب می شود
خلاصه نمایش :
شهلا(مه لقا باقری) بعد از هفت سال برای دیدن خواهرش (لیلا بلوکات)وارد شهرک محل سکونت او و همسرش اسماعیل(فرزاد حسنی)میشود که درگیری های بین اسماعیل و شهلا وامانده و افسرده که انگار سرنوشتی جز تحقیر روحی و جسمی ندارد، داستان "هوس و هفت دقیقه را به نگاه می آورد
هوس و ۷دقیقه ملو درامی اجتماعی با نگاه طنز تلخ، روایت فاصله ی بین افکار مرد و زن را رغم میزند.
با دیدن این نمایش محو بازی های خوب بازیگرانش خواهیم شد، با آنها میخندیم و گاهی بغض میکنیم و شاید در آخر نمایش کمی به فکر فرو بروید... به خصوص اگر نمایش را سوای خواننده برجسته "مازیار فلاحی" ، بلکه هم نفس با استاد مسلم نمایش؛ " داوود میرباقری ببینیم"

بازیگران: (به ترتیب ورود به صحنه) مه‌لقا باقری، لیلا بلوکات، فرزاد حسنی، امیر کربلایی زاده
تهیه کننده: سروش نژاد آذر
مشاور کارگردان: هادی حجازی فر 
جانشین تهیه کننده: عرفان پورمحمدی
مدیر تولید: منصور عربی 
برنامه ریز: حسین متحد
دستیار کارگردان: رحمت عنایت
مدیر صحنه: امین آقایی
منشی صحنه: فاطمه دولتخواهی
دستیار صحنه: سجاد مشرفی
گریم: زینب دهقانی
دستیاران صحنه: سجاد مشرفی، مهدی حسین پور
طراح لباس: مهنوش معتمدی
دستیار لباس: پریسا سلمانی 
مجری گریم: فریماه فرجی
طراح پوستر و بروشور: محمد موحد نیا 
مشاور رسانه ای: مهدی سلیمانی برچلویی
آهنگساز: مبینا چاپی
نوازنده: مینا حسن خانی
عکس از : زهرا اروجلو

 

معرفی فیلم-شبی با داودمیرباقری و مازیار فلاح در هوس و هفت دقیقه

 

 

معرفی فیلم-شبی با داودمیرباقری و مازیار فلاح در هوس و هفت دقیقه

 

 

 معرفی فیلم-شبی با داودمیرباقری و مازیار فلاح در هوس و هفت دقیقه

 

 معرفی فیلم-شبی با داودمیرباقری و مازیار فلاح در هوس و هفت دقیقه

 

 معرفی فیلم-شبی با داودمیرباقری و مازیار فلاح در هوس و هفت دقیقه

 

معرفی فیلم-شبی با داودمیرباقری و مازیار فلاح در هوس و هفت دقیقه

 

 معرفی فیلم-شبی با داودمیرباقری و مازیار فلاح در هوس و هفت دقیقه

 

 معرفی فیلم-شبی با داودمیرباقری و مازیار فلاح در هوس و هفت دقیقه

 

معرفی فیلم-شبی با داودمیرباقری و مازیار فلاح در هوس و هفت دقیقه

 

معرفی فیلم-شبی با داودمیرباقری و مازیار فلاح در هوس و هفت دقیقه


۱۰ تیر ۹۸ ، ۱۷:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

روایتی کوتاه از ازدواج های پرحاشیه دنیای سلبریتی ها با چاشنی اختلاف سن

فرشاد گورابی / سی و یک نما – خبر کوتاه بود و بسیار کم ارزش اما مهندسی شده در صبح یک روز تعطیل و پیش از روز تعطیلی دیگر. بعید به نظر می رسد یک بازیگر شناخته نشده بتواند بدون هماهنگی و با برنامه ریزی که حتما اهدافی در آن نهفته است چنین اقدامی کند و آن هم بعد از سال ها زندگی مشترک به ظاهر پنهانی،... و این سناریو یقینا کارگردانی دارد به نام "مهدی هاشمی" که تا دیروز جایگاه متفاوتی برایمان به عنوان یک بازیگر برجسته قبل از دهه نود داشت. او جایگاهش را برای ما خدشه دار کرد اما  نه به دلیل این ازدواج که به دلیل نوع برخورد با چنین اطلاع رسانی به ظاهر افشاگرانه ای که یقینا بازنده این بازی فقط همسر دوم "مهنوش صادقی"است و بس، گرچه موجب شد تا آنهایی که وی را نمی شناختند، حالا نگاه ویژه ای به او داشته باشند و هستند آنهایی که ویژگی و ویژگی مثبت برایشان توفیری ندارد.

اما چرا بعضی از سلبریتی ها در سن میانسالی یا حتی بالاتر ترجیح می دهند تا شریک تازه ای برای زندگی انتخاب کنند که گاهی اوقات همسن فرزند آنهاست ، می تواند به خودی خود تیتر جالبی برای پرداختن باشد. در ادامه به معروف ترین و جنجالی ترین این ازدواج ها اشاره می کنیم:

 ناصر تقوایی و مرضیه وفامهر:

ناصر تقوایی که متولد سال 1320 است در سال 1346 با شهرنوش پارسی پور متولد 1346 ازدواج کرد،این دو درسال 1352 از یکدیگر جدا شدند.اما در سالهای بعد ناصر تقوایی در ازدواج دوم خود با مرضیه وفا مهر(متولد 1352)بازیگر یکی از فیلم های توقیف شده اش زدواج کرد،تا با همسر دومش اختلاف سنی 32 ساله داشته باشد،نکته جالب این است مرضیه وفا مهر زمانی متولد شده که دایی جان ناپلئون از همسر سابق خود جدا شده است.

 

معرفی فیلم-روایتی کوتاه از ازدواج های پرحاشیه دنیای سلبریتی ها با چاشنی اختلاف سن

 

 بهرام بیضایی و مژده شمسایی

بهرام بیضایی متولد دی ماه 1317 است،او در سال 44 با منیر اعظم رامین فر همسر نخست خود ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه فرزند است.همسر دوم بیضایی نیزمژده شمسایی است متولد سال 1347 ؛این دو در سال 1371 ازدواج کردند و صاحب یک پسر به نام نیاسان(1374)هستند.

 

معرفی فیلم-روایتی کوتاه از ازدواج های پرحاشیه دنیای سلبریتی ها با چاشنی اختلاف سن

 

 مسعود رسام و فریبا نادری

فریبا نادری زاده سال 1363،او در اوج جوانی خود با مسعود رسام که 27 سال از او بزرگتر بود ازدواج کرد؛اما مسعود رسام در سال 1388 بر اثر بیماری سرطان خون در سن 52سالگی در گذشت،فریبا نادری همیشه از زندگی خود با مسعود رسام به نیکی یاد کرده و از او به عنوان انسانی با روح والا یاد می کند.

رضا ژیان و شراره درشتی:

رضا ژیان متولد سال 1328 در تهران،وی در ازدواج دوم خود با شراره درشتی متولد سال 1354 ازدواج کرد،ازدواجی که با وجود اختلاف سنی 26 ساله بسیار جنجالی شد؛رضا ژیان در سال 1381 در سن 53 سالگی به دلیل بیماری در بیمارستان شهریار درگذشت. گفتنی است شراره درشتی هم اکنون مبتلا به سرطان و مشغول معالجه است و برای او آرزوی سلامتی داریم.

 

معرفی فیلم-روایتی کوتاه از ازدواج های پرحاشیه دنیای سلبریتی ها با چاشنی اختلاف سن

 

 بهروز افخمی و مرجان شیرمحمدی:

بهروز افخمی متولد سال 1335،مرجان شیرمحمدی متولد سال 1352،هردو در دومین ازدواج خود،همسر یکدیگر شدند که حاصلش یک فرزند به نام آهیل متولد کاناداست،بهروز افخمی در یک مصاحبه اعلام کرد مرجان اگر هفده ، هجده سال زودتر به دنیا آمده بود و پسر میشد دقیقا میشد من!افکار ما بسیار به هم نزدیک است. این دو از موفق ترین زوج ها در این بین هستند.

 

معرفی فیلم-روایتی کوتاه از ازدواج های پرحاشیه دنیای سلبریتی ها با چاشنی اختلاف سن

 

محمدرضا شجریان و کتایون خوانساری:

محمد رضا شجریان متولد مهرماه 1319،او در سال 1340 با فرخنده گلافشان ازدواج کرد که حاصل این ازدواج 4 فرزند(3دختر و 1پسر)است،او در سال 1371 و پس از طلاق از فرخنده گل افشان و در 52سالگی با کتایون خوانساری 26ساله ازدواج کرد،حاصل این ازدواج یک فرزند به نام رایان متولد 1376کانادا است. نکته جالب اینکه با این ازدواج استاد شجریان باجناق پسرش همایون شجریان شد.

 

معرفی فیلم-روایتی کوتاه از ازدواج های پرحاشیه دنیای سلبریتی ها با چاشنی اختلاف سن

 

مهدی هاشمی ومهنوش صادقی:

و اما آقا و خانم "میم" ....که دو روزی است ازدواج آنها سر زبان هاست. مهنوش صادقی متولد سال 1352 در تهران،مهدی هاشمی 1325 در لنگرود،در تاریخ 7تیرماه 98 در یک ویدیو مهنوش صادقی اعلام کرد که همسر قانونی مهدی هاشمی است،اما دختر مهدی هاشمی(نورا هاشمی)این خبر را تکزیب کرد،اما بعد از آن مهدی هاشمی حرف های مهنوش صادقی را تایید کرد و او نیز خبر از این ازدواج جنجالی با اختلاف سنی 26 ساله داد.مهدی هاشمی و بانو گلاب آدینه همسر اول وی یکی از محبوب ترین زوج های هنری بعد از انقلاب بودند.

 

معرفی فیلم-روایتی کوتاه از ازدواج های پرحاشیه دنیای سلبریتی ها با چاشنی اختلاف سن

۱۰ تیر ۹۸ ، ۱۷:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

به بهانه اکران فیلم «زهرمار»به کارگردانی جواد رضویان / زیر سقف همین شهر

هما گویا / سی و یک نما – وقتی رهی و لیلی زنگ خانه ی حاجی را زدند انگار که یه چیزی سر جایش نبود.پوشش لیلی با آن چادری که سرکرده بود با ناخن های لاک زده اش همخوانی نداشت. وقتی هم که حاجی در را باز کرد، انگار نه انگار یک زن شوهردار با حجب و حیا برای اولین بار است که رفیق قدیمی شوهرش را می بیند. کلامش جور دیگری بود.

اگر یک دهه پیش کسی به من می گفت که روزی فیلمی به نام "هزارپا" به کارگردانی ابوالحسن داوودی ساخته خواهد شد ، این اتفاق را یک شوخی مغرضانه می دانستم و اگر می شنیدم که کمال تبریزی فیلمی چون ما همه با هم هستیم را خواهد ساخت را یک شوخی که اصلا خنده دار نبود. قبل از اینکه فیلم زهرمار را ببینم هم اگر کسی می گفت که قرار است این فیلم حالم را خوب کند یقینا نمی پذیرفتم به دلیل بازخوردهایی که در جشنواره فیلم فجر در رابطه با این فیلم دیده بودم
روز نمایش زهرمار دیر به سالن رسیدم. ده دقیقه ای از فیلم گذشته بود و سالن مملو از همکاران رسانه ایم. حتی روی پله های سالن نمایش پر بود و جایی برای نشستن پیدا نکردم و گوشه ی سالن کنار حراست و مسئول کنترل کارت ها ایستاده بودم و ایستادنم آنها را معذب کرده بود.چند بار به من پیشنهاد دادند که اگر لا به لای صندلی ها را بگردم حتما یک جای خالی پیدا خواهم کرد و من هرگز در زندگیم، در تاریکی دنبال صندلی خالی لا به لای صندلی هایی که گاه بی دلیل پر شده اند نبوده و نیستم. 
شاید بشود امید داشت در مترو و اتوبوس جوانی بلند شود و جایش را به تو بدهد اما در "کاخ جشنواره"چنین اتفاقی به هیچ عنوان نخواهد افتاد حتی روی پله های کنار صندلی ها. از سالن بیرون آمدم و با پایان فیلم هر چه شنیدم منفی بود و من متعجب که چرا این فیلم "بد" تا انتها همه را در سالن نگه داشته بود.

 

معرفی فیلم-اکران فیلم زهرمار به کارگردانی جواد رضویان


با اکران فیلم "زهرمار"ترغیب شدم که حتما این فیلم بد را ببینم و دیدم که حالا فکر می کنم باید با یک منتقد برجسته و آن هم یواشکی درددل کنم که چرا من این فیلم بد! را دوست داشتم و حالم را خوب کرد.انگار خسته بودم از اینکه انکار کنم ،سینمای بی ادعا، سینمای بدنه ، فیلم فارسی یا هر اسمی که می شود روی "زهرمار" گذاشت، بخش ضروری این صنعت و تجارت است که گاه به دیدن این فیلم ها نیاز دارم.
فیلم با یک طرح کلیشه ای و تکرار شده در سینما و تلویزیون شروع می شود اما در ادامه از آن فاصله می گیرد درست مثل گفته ی "برنارد شاو" نمایشنامه نویس شهیر که می گوید: "از یک طرح اولیه می شود صدها نمایش خوب و بد ساخت حتی با جا به جا کردن یک شخصیت . و من بارها این کار را کرده ام".

 

معرفی فیلم-اکران فیلم زهرمار به کارگردانی جواد رضویان


زهر مار با سکانسی تکراری مثل حضور یک شخصیت که نماینده قشر خاصی از جامعه است در انتخابات شورای شهر آغاز می شود اما خیلی زود از آن فاصله می گیرد تا جایی که کلا آن را از یاد می بریم و در دو شخصیت اصلی قصه با درخشش شبنم مقدمی و سیامک انصاری آنچنان با آن ها همراه می شویم که حتی ضعف ها وباگ های فیلم را هم نمی بینیم.
فیلم شخصیت پرداز است و نه روایت محور اما مسلما تا انتهای فیلم تو را درگیر ماجرایی می کند که دنبال ثانیه ها برای به ترک سالن نیستی و جایت راحت است.نه شعار گلدرشتی می بینی و نه شخصیت گلدرشت تری و دغدغه پیمان عباسی و جواد رضویان دقیقا همانی است که دغدغه ی من است و از زبان خواننده رپ تیتراژ پایانی هم می توانی بشنوی: "درد یعنی جناح چپ و راست و حق تو که رو هواست و...".

 

معرفی فیلم-اکران فیلم زهرمار به کارگردانی جواد رضویان


زهر مار یک ملودرام عاشقانه اجتماعی در بستر طنز است که به هیچ عنوان در ژانر کمدی نمی گنجد اما از آن وام می گیرد. داستان گنجشکی که "پرستو " نیست و مداح و عاقدی که او هم "سیاستمدار صاحب نامی" نیست، اما اشل کوچکی است که می شود در لا به لای آن حوادث اخیر را جامعه را هم ناخنک زد. 
«لیلی» یا درواقع «مریم» (شبنم مقدمی) یک زن خیابانی وارد زندگی حاج‌حشمت (سیامک انصاری) مداح می شود تا انتقام «رهی عباس‌پور» (سیامک صفری) دوست دوران مدرسه حاجی راکه زخم خورده ی اوست بگیرد و برایش پاپوش بسازد و حق سکوت بگیرد اما در ادامه زندگی هریک از آنها تحت تاثیر دیگری قرار می گیرد و...

 

معرفی فیلم-اکران فیلم زهرمار به کارگردانی جواد رضویان


زهرمار شخصیت های تیپیکال اما تعریف نشده ای در حاشیه دارد که یک خطی معرفی و رها شدند اما در عین رها شدگی حضور دارند .از «یحیی» ی آقازاده که اصرار دارد تا حاجی نماینده شورای شهر شود(برزو ارجمند) و «محدثه» خواهر زن حاجی (شقایق فراهانی)که از او دلبری می کند و به امید آن است که شاید بتواند جای خواهر از دست رفته اش را بگیرد که شقایق فراهانی هم بازی قابل قبولی در این نقش بازی می کند تا «رهی» (سیامک صفری) رهاشده در منجلابی که ریشه در گذشته اش بر دارد، گذشته ای که حاجی در آن نقش اساسی داشته و صد البته بی انصافی است اگر به تک سکانس حضور درخشان «رضا رویگری»در زهرمار اشاره ای نکنیم.

 

معرفی فیلم-اکران فیلم زهرمار به کارگردانی جواد رضویان


تعریف اولین فیلم جواد رضویان مثل خود اوست. ساده، بی ادعا ونجیب که حتما در مقام اولین کارگردانی بهتر از آن چیزی است که در تصور من بود و چه خوش شانس است که در این گام نخست بهترین ها مقابل دوربینش، به او اعتماد کردند و تهیه کننده ای چون «جواد نوروزبیگی» درکنارش بوده و کاربلدی چون حسن حسندوست، به فیلمش در تدوین سر و شکل داده است و ای کاش در این فیلم شخصیت "نسیم ادبی" کلا به همان تصویر دستی در قاب و صدا و دیالوگ بسنده میشد و یا اینکه آن گریم مشمئز کننده از فیلم بیرون نمیزد تا می توانستیم نگاهی هم به همسایه حاج آقا داشته باشیم که مطمئنا حضور تعریف نشده این دو همسایه نا همجنس نقطه ضعف فیلم محسوب می شود.

 

معرفی فیلم-اکران فیلم زهرمار به کارگردانی جواد رضویان


و کلام آخراینکه :دوست داشتید در کنار فیلم های فاخر این روزهای اکران سینما که حتما باید دید،«زهر مار» را هم ببینید، دوست هم نداشتید، نبینید اما... وقتش رسیده تا به دیگران بگوییم که اجازه بدهند خودمان در مورد آنچه می بینیم قضاوت کنیم چرا که این روزها خسته ایم از بس دیگران حتی برای خواسته ها و علایق مان هم تصمیم می گیرند.

۰۲ تیر ۹۸ ، ۱۱:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

اُپرای "اشک‌ها و لبخندها" به زودی روی صحنه‌ی تالار وحدت می رود

سی و یک نما-اپرای اشک‌ها و لبخندها تابستان امسال برای دومین بار به روی صحنه می رود.

حضور نصیر حیدریان، استاد و رهبر دانشگاه گراتس اتریش در اثر متفاوتی از هادی قضات.

آنسامبل اپرای تهران به سرپرستی و کارگردانى هادی قضات بعد از اجراى موفق اپراهای "جانی اسکیکی" و "هانسل و گرتل"، برای دومین بار تئاتر موزیکال اشک ها و لبخند ها را روی صحنه می برد.

به گزارش روابط عمومی تئاتر موزیکال اشک ها و لبخندها، نصیر حیدریان پنجم تیر ماه از کشور اتریش براى آماده سازى و رهبری ارکستر اپراى تهران در این اجرا به ایران سفر خواهد کرد.

هادی قضات به همراه هنرمندان و بازیگران فعال و متخصص در عرصه اپرا، این داستان مشهور را به زبان فارسی در تالار وحدت روى صحنه خواهد برد.

این اثر توسط موسسه فرهنگی هنری نوای چنگ فرزانه برگزار می شود.

۰۲ تیر ۹۸ ، ۱۱:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

10 نکته درباره سریال "بازی تاج و تخت" (Game Of Thrones) که موجب موفقیت آن شد

فرشاد گورابی/سی و یک نما-باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا با عصبانیت اعتراض میکند که "جان اسنو"نباید بمیرد و در آغاز فصل ششم این مجموعه اعتراض های بسیار موجب میشود تا در فیلمنامه تغییراتی داده شود و دوباره "جان اسنو"جان بگیرد.

به راستی چه چیز موجب این اندازه ارتباط گرفتن دنبال کنندگان جهانی و حتی سیاست مداران دنیا با بازی تاج و تخت شده است؟
چرا پس از پایان این سریال(گرچه پایان خوشایندی برای طرفداران آن نبود)همه و حتی بازیگرانش دچار دلتنگی شده اند؟
حال با هم مروری میکنیم به ده نکته که در موفقیت این سریال تاثیر بسزایی داشته است:

1.فیلمنامه جذاب و گیرا: 

یکی از مهم ترین عوامل زیبا شدن این سریال فیلمنامه این سریال است که از همان اواسط فصل اول مسیر اصلی سناریوی این مجموعه را برای مخاطب بیان میکند و آن هم پادشاهی هفت اقلیم است،و مخاطبان از همان ابتدا درگیر این موضوع جذاب میشوند که چه کسی در آخر قرار است روی این تخت آهنین بنشیند و تمامی اتفاقات دیگر سریال بر محوریت این موضوع اتفاق می افتد.اما موضوع به همین جا ختم نمیشود و همانطور که پادشاه یا ملکه این هفت اقلیم ذهن مخاطبان را درگیر میکند بیرون از این پادشاهی یعنی در شمال پادشاه شب و ارتش تمام نشدنی اش هم موضوعیست که اگر اهمیتش بیشتر از پادشاهی هفت اقلیم نباشد کمتر هم نیست.

 

معرفی فیلم-10 نکته سریال بازی تاج و تخت Game Of Thrones

 

2.تناسب تخیل و واقعیت:

نکته ای که در این مجموعه به چشم میخورد این است که ما با وقایعی سر و کار داریم نه کاملا ازعناصر تخیل بهره میبرد و نه کاملا بر اساس واقعیات است،به عنوان مثال ما اژدها ها را می بینیم اما این به این معنی نیست که قرار است در ادامه دیگر فقط با موجودات افسانه ای سر و کله بزنیم،نه...بقیه بر عهده انسان ها،چهارپایان،کشتی ها و شمشیر هاست.

3.لوکیشن های متنوع:

یکی از مهم ترین نکته هایی که در این مجموعه به چشم میخورد لوکیشن هایی متنوع و زیاد است،از صحراها و دشت های دوتراکی ها در ایسوس تا سواحل جزایر آهن،محیط شهری پایتخت تا دیوار و شمال که تا چشم کار میکند برف است و سوز سرما و قرار نیست ما از هیچ محیط و لوکیشنی خسته شویم و دائم در حال سفر در این دنیای پهناور هستیم.

 

معرفی فیلم-10 نکته سریال بازی تاج و تخت Game Of Thrones

 

4.موسیقی متن:

اما ویژگی دیگری که بویژه برای ما ایرانی ها دارای اهمیت بیشتری است موسیقی متن فوق العاده این سریال است،رامین جوادی اهنگساز ایرانی_المانی این اثر تا لحظه اخر آخرین اپیزود این سریال با موسیقی فوق العاده خود به خوبی احساسات تمامی سکانس هارا به ما منتقل میکند،از لحظه های دلهره آور جنگها تا ژرف ترین لحظات عاشقانه تمامی احساسات به خوبی به شما منتقل میشود

5.غافلگیری:

شاید مهترین قابلیت این سریال عنصر غافل گیری است،موضوعی که از همان اپیزود های اول به شکل بیرحمانه ای با آن مواجه میشویم،از مرگ شخصیت ها گرفته تا تصمیماتی از برخی شخصیت ها که در هیچ فن تئوری به ذهن سرسخت ترین دنبال کنندگان سریال هم نرسیده است.و همه ما در هر لحظه از سریال خود را برای یک غافل گیری آماده می کردیم.

 

معرفی فیلم-10 نکته سریال بازی تاج و تخت Game Of Thrones

 

6.شخصیت پردازی:

نکته حائز اهمیت دیگر شخصیت پردازی متنوع و پرتعداد این مجموعه است و هر کدام از این شخصیت ها ما را با دنیا و داستان های خودشون که هر کدام قابلیت تبدیل شدن به داستان اصلی را دارد همراه می کند،به طوری که در طول سریال مخاطب نه تنها با سناریوی اصلی درگیر است بلکه گوشه ذهن خود مشغول کند و کاش و پیشبینی آینده جریانیست که قرار است برای هر کدام از شخصیت ها اتفاق بیافتد و هر مخاطب برای خود نه یک نفر بلکه چند شخصیت محبوب و منفور دارد.

7.خشونت!:

قطعا هیچ کدام از ما در زندگی های خود به دنبال خشونت نبوده و نیستیم اما وقتی صحبت از فیلم و سریال و یا بازی میشود بدمان نمی آید که کمی با صحنه های خشن مواجه شویم،بازی تاج و تخت چیزی در خشونت کم نذاشته است،صحنه بریدن سر،جراحات وارده در جنگ ها،خونریزی،سوزاندن،رگ های بریده و نشان دادن بی محابای کامل این جریانات شاید خیلی از جاها باعث شده که مخاطب نگاهش را از صفحه تلویزیون یا نمایشگر برگرداند و چهره کامل جنگ و خونریزی را به طور کامل به ما نشان دهد.

 

معرفی فیلم-10 نکته سریال بازی تاج و تخت Game Of Thrones

 

8.جلوه های ویژه:

لوکیشن های بی نظیر،اژدهایان،کشتی های غول پیکر،ارتش مردگان و...تمامی این ها کمک های بی نظیر جلوه های ویژه فوق العاده قوی ای بود که در این اثر کار شد و باعث شد که کوچکترین حس مصنوعی بودن این جریانات به ما بینندگان دست ندهد.

9.اقلیم های متفاوت:

این دنیای جذاب از هفت خاندان اصلی و تعدادی خاندان های کوچکتر با ارباب ها،سرزمین ها،پرچم،شعار و ویژگی های ظاهری مخصوص به خود تشکیل شده است که نقش بسیار مهمی در زیباتر شدن این مجموعه دارد و هر کدام از بینندگان حداقل یک خاندان محبوب دارند و یا خود را به یک خاندان بیشتر نزدیک می بینند و همین باعث نزدیک شدن بیشتر مخاطب به سریال شده است.

 

معرفی فیلم-10 نکته سریال بازی تاج و تخت Game Of Thrones

 

10.جورج آر آر مارتین:

معمار و سازنده دنیای نغمه یخ و آتش،میدانیم که سریال بازی تاج و تخت بر اساس مجموعه رمان های نغمه یخ و آتش نوشته جورج مارتین شکل گرفته است و تمامی شخصیت ها و داستان اصلی این مجموعه عظیم ساخته ذهن این نویسنده خلاق است و هرچند بعد از فصل پنجم راه سریال و کتاب تقریبا از هم جدا شد اما اشخاصی که کتاب هارا مطالعه کرده بودند بی صبرانه منتظر این بودند که ببینند این دنیای زیبا چگونه در قالب تصویر به نمایش در خواهد آمد و به بیشتر دیده شدن آن کمک کرد.

 

معرفی فیلم-10 نکته سریال بازی تاج و تخت Game Of Thrones

 

در پایان اگر نگوییم که بازی تاج و تخت بهترین سریال تاریخ است اما به جرات میتوان گفت این اثر جزء پنج سریال برتر تاریخ است که دیدن آن مارا با دنیایی جذاب آشنا می کند.
بازی تاج و تخت(game of thrones) سریالی در ژانر فانتزی،درام به کارگردانی دیوید بنیوف و دی.بی.وایس بر اساس مجموعه رمان های نغمه یخ و آتش نوشته جرج آر آر مارتین است که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ از شبکه HBO پخش شد.گفتنی است موسیقی این سریال ساخته آهنگساز ایرانی_آلمانی رامین جوادی است.

تعدادی از بازیگران اصلی سریال:

کیت هرینگتون،امیلیا کلارک،لینا هیدی،نیکولای کاستر والدو،پیتر دینکلیج،سوفی ترنر،میسی ویلیامز و آیدان گیلن هستند.


۰۲ تیر ۹۸ ، ۱۰:۵۹ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya