سی و یک نما

نقد و بررسی فیلم و سریال

۲۶ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رفتار عوامل "روز صفر" را بی سابقه و تاسف بار خواند

سی و یک نما - با پایان سی و هشتمین جشنواره ی پر حاشیه ی فیلم فجر ابراهیم داروغه‌زاده در گفتگو با خبرگزاری ایسنا درباره تجربه این سه دوره و سخت‌ترین روزها و تصمیم‌هایی هم که داشته می گوید.

 

دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با تاسف‌بار دانستن عدم حضور عوامل فیلم «روز صفر» در مراسم اختتامیه تاکید کرد، در سه دوره‌ای که دبیر جشنواره بوده با اقتدار از آراء صیانت کرده است.

ابراهیم داروغه‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره برخی حاشیه‌های مراسم اختتامیه و تجربه دبیری خود در سه دوره پیاپی نکاتی را مطرح کرد.

او در پاسخ به اینکه با توجه به صحبت‌های فرامرز قریبیان در جشنواره، این شائبه قوی‌تر شده که امکان تغییر رأی‌ها در جشنواره فجر هست و بعد از اعلام نامزدها و برگزیدگان این دوره هم این پرسش مطرح شده که آیا شخص دبیر، دستگاه یا نهادی خارج از سینما در تعیین نامزدها و نتایج نهایی اعمال نظری داشته است گفت: در سه دوره‌ای که بنده دبیر جشنواره بودم به جز رأی داوران هیچ عاملی در داوری نهایی فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر اثرگذار نبوده است. طبیعتاً فشارهایی از طرف خود سینماگران، رسانههای سینمایی و غیر سینمایی و نهادهای نظارتی ممکن است بوده باشد ولی ما در کمال اقتدار و با افتخار از آراء داوران صیانت کردیم.

برای دیدن ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید:دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

۲۶ بهمن ۹۸ ، ۱۶:۴۴ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
homa gooya

نگاهی به فیلم "قصیده گاو سفید" / روایت یک فاصله‌ی عمیقِ غمگین

سارا کنعانی- هر کس فیلم اول بهتاش صناعی‌ها یعنی «احتمال باران اسیدی» را دیده باشد، نکاتی را درباره او می‌داند؛ مثلا اینکه قطعا از انتخاب عنوان فیلمنامه‌هایش (که هر دو ترکیباتی خودساخته و گوش نا آشنا هستند)، منظور و هدفی مشخص دارد و با هوشیارانه تماشا کردنِ فیلم‌هایش می‌توان به آن پی برد یا اینکه این فیلمساز اساسا علاقه‌ی زیادی به دیالوگ ندارد و قاب‌ها، سهم جدی‌تری نسبت به جمله‌ها  در روایت دارند و از همین رو، وقتی صدای گوینده‌ی رادیو یا تلویزیون در هر دو فیلم او وجود دارد، باید حواسمان جمع باشد که این یک سرنخ است برای آن که ما به جهان اثر پی ببریم؛ بنابراین با یادآوری سکانسی از «قصیده گاو سفید» که رضا (قاضی) در تاکسی نشسته و از رادیوی ماشین خبری رسمی درباره مقامات کشور خوانده می‌شود می‌فهمیم که حدس‌مان درست است و فیلم دوم صناعی‌ها می‌خواهد به مناسبات موجود میان سیستم حاکم بر کشور و مردم جامعه بپردازد، مناسباتی که من از آن به یک «تناقض خیلی غمگین» تعبیر می‌کنم و در این نوشته چگونگی این غمناکی را شرح می‌دهم.

 

برای دیدن ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید:نگاهی به فیلم قصیده گاو سفید

۲۶ بهمن ۹۸ ، ۱۶:۴۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
homa gooya

سام درخشانی مجری «ایران» شد / یک بازیگر جدید به جمع مجریان تلویزیون اضافه می شود

سی و یک نما - ضبط مسابقه «ایران» با اجرای سام درخشانی بزودی آغاز می‌شود.

به گزارش مشاور رسانه‌ای برنامه، سام درخشانی بازیگر  سینما و تلویزیون اجرای مسابقه تلویزیونی «ایران» به کارگردانی سعید رضایت را برعهده گرفته است. این مسابقه اولین تجربه مجری‌گری درخشانی پس از حدود دو دهه بازی در سینما و تلویزیون محسوب می‌شود.
هاشم رضایت تهیه‌کننده «ایران» درباره وضعیت تولید حال حاضر این مسابقه بزرگ گفت: به دلیل تأخیری که در اتمام ساخت دکور و طراحی اپلیکیشن مسابقه به وجود آمد ضبط مسابقه مقداری دیرتر از برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده آغاز می‌شود و همین امر مقداری پخش را نیز به تعویق انداخت. با این حال ثبت نام شرکت کنندگان طی فراخوانی که از دو هفته پیش اعلام کردیم آغاز شده و ظرف چند روز آینده ضبط برنامه نیز آغاز خواهد شد.
وی افزود: مسابقه «ایران» در ۱۵۶ قسمت برای پخش از شبکه اول سیما تولید می‌شود و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پخش آن به صورت دو روز در هفته (چهارشنبه و پنجشنبه شب‌ها) خواهد بود. در ایام نوروز ۹۹ نیز این مسابقه به صورت هر شبی و به صورت ویژه و با اتفاقات متنوع و جذاب روی آنتن می‌رود.

 

ادامه مطلب در لینک زیر می باشد:سام درخشانی مجری «ایران» شد

۲۶ بهمن ۹۸ ، ۱۶:۳۸ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
homa gooya

گزارشی از فیلم "روز صفر" اولین ساخته ی سعید ملکان / صدای گردنت اذیتم میکنه

هما گویا / سی و یک نما - اگرصرفا به دنبال یک فیلم شش دانگ از نظرتکنیکی می گردید، شک نداشته باشید که "روز صفر" بی نظیر است.


تصویر فوق العاده ، صدای خوب، کارگردانی، تدوین، جلوه های ویژه و همه و همه نظر شما را جلب خواهد کرد اما دنبال شخصیت پردازی و روایت نباشید چرا که به رغم اینکه از یک اتفاق واقعی وام گرفته اما با مخاطب ارتباط نمی گیرد و قانعتان نمی کند و اگر زمینه ی ذهنی نداشته باشید سر در گم خواهید شد و به راحتی با گذشت ساعتی پس از دیدن فیلم، فکرتان دیگردرگیرآن نخواهد بود. آنقدر که امیر جدیدی در نقش یک مامور امنیتی و بازی مثل همیشه جذابش که به عنوان بازیگر همیشه در خدمت فیلم است هم برایتان باورپذیر نیست چرا که به جای "قهرمان"، سعید ملکان از او یک "ابرقهرمان مارولی" ساخته و شاید سه کارآکتر را دریکی خلاصه کرده است که انگارشخصیت او آزارمان می دهد. بخصوص وقتی صدای گردنش را می شنویم..
ساعد سهیلی با گویش و لهجه ی درست و بازی به اندازه اش در نقش عبدالمجید ریگی بسیار خوب است و اگر این شخصیت درست و باورپذیر از آب درنیامده به ضعف فیلمنامه بر می گردد که  مالک ریگی را چنین ضعیف و کم هوش جلوه داده است.در حالی که این مرد شرورو جانی، در نوع خودش نابغه ای بوده است.

 

گزارش فیلم روز صفر اولین ساخته ی سعید ملکان

 

امیر جدیدی در نشست خبری فیلم روز صفر اولین ساخته ی سعید ملکان در سینمای رسانه
 

گزارش فیلم روز صفر اولین ساخته ی سعید ملکان

 

مهدی قربانی بازیگر نوجوانی که در ابد و یک روز به ما معرفی شد و نقشش را خوب ایفا کرد، بازی های قابل قبولی هم در دو فیلم "بیست و یک روز بعد" و " تنگه ابوقریب" داشت و امسال هم در فیلم روز صفر سعید ملکان، در نقش یک نوجوان انتحاری بازی خوبی دارد.اما عجیب است که همیشه به بازی های او بی اعتنایی می شود.

 

گزارش فیلم روز صفر اولین ساخته ی سعید ملکان

 

سعید ملکان در نشست خبری روز صفر ، اولین فیلمش در مقام کارگردانی در سینمای رسانه

 

گزارش فیلم روز صفر اولین ساخته ی سعید ملکان

 

حضور مسعود فراستی در نشست خبری فیلم روز صفر و تعریف و تمجید وی از این فیلم

 

گزارش فیلم روز صفر اولین ساخته ی سعید ملکان

 

گزارش فیلم روز صفر اولین ساخته ی سعید ملکان

 

۲۰ بهمن ۹۸ ، ۱۸:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

برگزیدگان جوایز "بفتا" معرفی شدند / مریم مهاجر در میان برگزیدگان

سی و یک نما -مراسم بفتای بریتانیا در سال 2020 در حالی با حضور خانواده ی سلطنتی برگزار شد که تقریبا هیچ جایزه ای غیر قابل پیش بینی نبود و در این میان جایزه ی مریم مهاجر هم با انیمیشن کوتاهش موجب خوشحالی هم وطنانش شد.

 

بهترین فیلم: «۱۹۱۷»

دیگر نامزدها: «ایرلندی»، «جوکر»، «روزی روزگاری در هالیوود»، «انگل»

*بهترین فیلم بریتانیایی: «۱۹۱۷»

دیگر نامزدها: «طعمه»، «برای سما»، «راکت‌من»، «ببخشید جا ماندی»، «دو پاپ»

*بهترین کارگردان: سم مندس برای «۱۹۱۷»

دیگر نامزدها: مارتین اسکورسیزی برای «ایرلندی»، تاد فیلیپس برای «جوکر»، کوئنتین تارانتینو برای «روزی روزگاری در هالیوود»، بونگ جون هو برای «انگل»

*بهترین بازیگر مرد: واکین فینیکس برای «جوکر»

دیگر نامزدها: لئوناردو دی‌کاپریو برای «روزی روزگاری در هالیوود»، آدام درایور برای «داستان ازدواج»، تارون اجرتن برای «راکت‌من»، جاناتان پرایس برای «دو پاپ»

*بهترین بازیگر زن: رنه زلوگر برای «جودی»

دیگر نامزدها: جسی باکلی برای «رز وحشی»، اسکارلت جوهانسون برای «داستان ازدواج»، سیرشا رونان برای «زنان کوچک»، شارلیز ترون برای «بامب‌شل»

*بهترین بازیگر مکمل مرد: برد پیت برای «روزی روزگاری در هالیوود»

دیگر نامزدها: تام هنکس برای «روزی زیبا در محله»، آنتونی هاپکینز برای «دو پاپ»، آل پاچینو برای «ایرلندی»، جو پشی برای «ایرلندی»

*بهترین بازیگر مکمل زن : لورا درن برای «داستان ازدواج»

دیگر نامزدها: اسکارت جوهانسون برای «جوجو خرگوش»، فلورنس پیو برای «زنان کوچک»، مارگو رابی برای «بامب‌شل»، مارگو رابی برای «روزی روزگاری در هالیوود»

*بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: «انگل» نوشته بونگ جون هو و هان جین وون

دیگر نامزدها: «بوک اسمارت»، «چاقوکشی»، «داستان ازدواج»، «روزی روزگاری در هالیوود»

*بهترین فیلمنامه اقتباسی:«جوجو خرگوش»؛ نوشته تایکا وایتیتی

*دیگر نامزدها:«ایرلندی»، «جوکر»، «زنان کوچک»، «دو پاپ»

*بهترین فیلم اول یک نویسنده یا کارگردان یا تهیه‌کننده بریتانیایی: «طعمه» مارک جنکین

*دیگر نامزدها: «برای سما» وعد الخطیب، «میدِن» الکس هولمز، «فقط تو» هری ووتلیف، «رتابلو» آلوارو دلگادو آپاریسیو

*بهترین مستند: «برای سما» ساخته وعد الخطیب و ادوارد واتس

دیگر نامزدها: «کارخانه آمریکایی»، «آپولو»، «دیگو مارادونا»، «هک بزرگ»

*بهترین فیلم انیمیشن: «کلاوس»

دیگر نامزدها: «یخ‌زده ۲»، «یک فیلم شان گوسفنده: فارماگدون»، «داستان اسباب‌بازی ۴»

*بهترین فیلمبرداری: «۱۹۱۷»، راجر دیکنز

دیگر نامزدها: «ایرلندی»، «جوکر»، «فورد در برابر فراری»، «فانوس دریایی»

*بهترین موسیقی: هیلدور گودنادوتیر برای «جوکر»

دیگر نامزدها: «۱۹۱۷»، «جوجو خرگوش»، «زنان کوچک»، «جنگ‌های ستاره‌ای: خیزش اسکای‌واکر»

*بهترین تدوین: اندرو باکلند و مایکل مکاسر برای «فورد در برابر فراری»

دیگر نامزدها: «ایرلندی»، «جوجو خرگوش»، «جوکر»، «روزی روزگاری در هالیوود»

*بهترین طراحی صحنه: دنیس گاسنر و لی ساندالس برای «۱۹۱۷»

دیگر نامزدها: «ایرلندی»، «جوجو خرگوش»، «جوکر»، «روزی روزگاری در هالیوود»

*بهترین طراحی لباس: جاکلین دوران «زنان کوچک»

دیگر نامزدها: «ایرلندی»، «جوجو خرگوش»، «جودی»، «روزی روزگاری در هالیوود»

*بهترین چهره‌پردازی و استایل مو: ویوین بیکر برای «بامب‌شل»

دیگر نامزدها: «۱۹۱۷»، «جوکر»، «راکت‌من»، «جودی»

*بهترین جلوه‌های ویژه تصویری: گرگ باتلر برای «۱۹۱۷»

*دیگر نامزدها: «انتقامجویان: پایان بازی»، «ایرلندی»، «شیرشاه»، «جنگ‌های ستاره‌ای: خیزش اسکای‌واکر»

*بهترین صدا: اسکات میلان برای «۱۹۱۷»

دیگر نامزدها: «جوکر»، «فورد در برابر فراری»، «جنگ‌های ستاره‌ای: خیزش اسکای‌واکر»، «راکت‌من»

*بهترین انتخاب بازیگر: شینا مارکوویتز برای «جوکر»

دیگر نامزدها: «داستان ازدواج»، «روزی روزگاری در هالیوود»، «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد»، «دو پاپ»

*بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان: «انگل» بونگ جون هو از کره جنوبی

دیگر نامزدها: «وداع» لولو وانگ از آمریکا، «برای سما» وعد الخطیب و ادوارد واتس از بریتانیا / آمریکا / سوریه، «درد و افتخار» پدرو آلمودوار از اسپانیا، «پرتره بانو در آتش» سلین سیاما از فرانسه

*بهترین انیمیشن کوتاه بریتانیایی: «بابابزرگ عاشق‌پیشه» ساخته مریم مهاجر

دیگر نامزدها: «در پوتین‌هایش» ساخته کاترین اشتاین‌باخر، «قایق جادویی» ساخته نعمان ازهری و لیلیا لورل

*بهترین فیلم کوتاه بریتانیایی: «یادگیری اسکیت‌بازی در یک منطقه جنگی» ساخته کارول دیسینگر

دیگر نامزدها: «آذر» به کارگردانی میریام رجا، «ماهی قرمز» به کارگردانی هکتور داکریل، «کامالی» به کارگردانی ساشا رینبو، «تله» به کارگردانی لینا هیدی

ستاره نوظهور سال: مایکل وارد

دیگر نامزدها: وافینا، جک لودن، کیتلین دیور، کلوین هریسن جونیور

۲۰ بهمن ۹۸ ، ۱۸:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

دومین روز و دومین فیلم جشنواره فجر، "بی صدا حلزون" اولین فیلم بلند بهرنگ دزفولی زاده / صدایم کن!

سی و یک نما -دومین فیلم که در روز دوم برای اهالی رسانه به نمایش درآمد " بی صدا حلزون" بود. فیلمی به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده که بیشتر او را به عنوان یک عکاس حرفه ای در سینما می شناسیم.

این فیلم در بخش سودای سیمرغ حضور ندارد در حالی که بازی هانیه توسلی به عنوان یک فرد کم شنوا قابل توجه است. به خصوص در نوع گویش که معلوم است برای نزدیک شدن به سبک ادای کلام افراد کم شنوا و ناشنوا تلاش بسیاری کرده است. و در نشست خبری، کارگردان فیلم از این اتفاق گله مند بود.

 

دومین روز و دومین فیلم جشنواره فجر بی صدا حلزون اولین فیلم بلند بهرنگ دزفولی زاده

 

نشست خبری فیلم «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده با حضور کارگردان، مرتضی شایسته /تهیه‌کننده، محمدرضا رهگذر /نویسنده و بازیگران هانیه توسلی، علیرضا جلالی‌ تبار، مجتبی شکری برگزار شد
نکته قابل توجه در نشست این فیلم که دغدغه ای از زندگی ناشنوایان را به تصویر می کشد، ترجمه همزمان آن به زبان اشاره توسط رابط ناشنوایان بود.

 

دومین روز و دومین فیلم جشنواره فجر بی صدا حلزون اولین فیلم بلند بهرنگ دزفولی زاده

 

بهرنگ دزفولی‌زاده کارگردان فیلم «بی‌صدا حلزون» در پاسخ به سوالی مبنی بر ریتم کند قصه گفت: ساختار و قصه فیلم این را می‌طلبید که با ریتمی آرام به این مساله نگاه کنیم زیرا به افراد ناشنوا باید فرصتی برای دیده‌شدن می‌دادیم.

 

دومین روز و دومین فیلم جشنواره فجر بی صدا حلزون اولین فیلم بلند بهرنگ دزفولی زاده


گفتنی است که دزفولی زاده اولین فیلم بلند سینمایی خود را پس از ساخت چندین فیلم مستند و داستانی جلوی دوربین برده است که در این فیلم به آسیب‌های اجتماعی ناشنوایان می پردازد.
داستان فیلم در باره ی زن و شوهری کم شنوا است که فرزندی ناشنوا دارند و زن تصمیم به کاشت حلزون برای پسرشان را دارد و در این مسیر دچار اختلافاتی با همسر خود می شود در این نشست کارگردان از تلاش هانیه توسلی برای ایفای نقش مادر قدردانی کرد.

 

دومین روز و دومین فیلم جشنواره فجر بی صدا حلزون اولین فیلم بلند بهرنگ دزفولی زاده

۱۵ بهمن ۹۸ ، ۱۷:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

گزارش فیلم "شنای پروانه " اولین ساخته ی بلند سینمایی محمد کارت که در سینمای رسانه اکران شد

سی و یک نما - اولین فیلم از دومین روز سی و هشتمین جشنواره ی فیلم فجر، شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت بود که تا به اینجا بیشترین نظر مثبت منتقدین و اهالی رسانه را به خود جلب کرده است. یک فیلم با سوژه ای ملتهب که تایم بالای آن به کیفیتش لطمه زده است.

طناز طباطبایی در نقش پروانه در نشست خبری فیلم  شنای پروانه که فقط در دو سکانس حضور داشت.اما مثل همیشه بازی خوبی دارد.
فیلم شنای پروانه داستان یک قتل ناموسی از روی کج فهمی است.

 

گزارش فیلم شنای پروانه اولین ساخته ی بلند سینمایی محمد کارت

 

بازی درخشان مه لقا باقری در کنار همسرش جواد عزتی که محمد کارت با انتخاب هوشمندانه ی این دو در کنار هم به عنوان یک زوج، توانسته بود از خط قرمزها عبور کند و مخاطب شاهد یک رابطه ی باورپذیر زناشویی در فیلم شنای پروانه باشد

 

گزارش فیلم شنای پروانه اولین ساخته ی بلند سینمایی محمد کارت

 

شنای پروانه فیلم محمد کارت ،
سی و هشتمین جشنواره ی فیلم فجر را وادار خواهد کرد تا سیمرغ بهترین گروه  بازیگری را به جوایز خود اضافه کند

 

گزارش فیلم شنای پروانه اولین ساخته ی بلند سینمایی محمد کارت

 

 

چهره ی متفاوت پانته آ بهرام در نقش متفاوت و درخشانی که موهایش را کاملا تراشیده بود و در نشست خبری شنای پروانه نیز با همین ظاهر، حاضر شده است.

 

گزارش فیلم شنای پروانه اولین ساخته ی بلند سینمایی محمد کارت

 

امیر آقایی با نقش یک گنده لات قاتل ، در یک قدمی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم شنای پروانه ساخته ی محمد کارت

 

گزارش فیلم شنای پروانه اولین ساخته ی بلند سینمایی محمد کارت

 

علی شادمان از میم مثل مادر تا حالا با فیلم شنای پروانه
که بازی کوتاه اما درخشانش در این فیلم نشان می دهد که او برای آینده خود نقشه های زیادی دارد

 

گزارش فیلم شنای پروانه اولین ساخته ی بلند سینمایی محمد کارت

 

مدت هاست که سینمای ایران در فیلم هایش کارآکتر قهرمان ندارد اما حالا جواد عزتی در فیلم شنای پروانه یک قهرمان شش دانگ است

 

گزارش فیلم شنای پروانه اولین ساخته ی بلند سینمایی محمد کارت

۱۵ بهمن ۹۸ ، ۱۷:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

گزارش تصویری اولین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

سی و یک نما - در حالی که امسال مراسم فوتوکال از برنامه ی جشنواره۳۸ حذف شده، در ادامه تصاویری از عوامل سه فیلم سه کام حبس، قصیده گاو سفید و عامه پسند را در اولین روز جشنواره می بینیم:

 

گزارش تصویری اولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

 

گزارش تصویری اولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

 

گزارش تصویری اولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

 

گزارش تصویری اولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

 

گزارش تصویری اولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

 

گزارش تصویری اولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

 

گزارش تصویری اولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

 

گزارش تصویری اولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

 

گزارش تصویری اولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

 

گزارش تصویری اولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

۱۵ بهمن ۹۸ ، ۱۷:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

قصیده ی گاو سفید که می توانست اسم جذابتری داشته باشد / جنایت و مکافات

سی و یک نما - بهتاش صناعی ها استاد اسم هایی است که انرژی را برای دیدن فیلم از مخاطب می گیرد. از باران اسیدی آن هم احتمالا، تا "قصیده ی گاو سفید"، فیلمی که هر چه نداشته باشد این حسن را دارد که بالاخره یک فیلمساز این شهامت را به خرج داده تا بگوید قاضی ها هم گاهی خطا می کنند و شاید باشند قاتل هایی که آزادند و بی گناه هایی که اعدام شده و می شوند. این حتما اتفاق افتاده اما انگار کسی نباید از پلیس فاسد، وکیل فاسدتر و یا قاضی قاتل حرفی بزند.

دومین فیلم که امروز برای اهالی رسانه به نمایش درآمد " قصیده ی گاو سفید" بود.
که در نشست خبری، غلامرضا موسوی، نویسنده و بازیگر اصلی فیلم " مریم مقدم" که همسر کارگردان هم هست به همراه بهتاش صناعی ها کارگردان و دیگر بازیگران فیلم حضور داشتند.

بهتاش صناعی ها در مورد داستان فیلم چنین می گوید: قصه‌ای ما شرایط پیرامون قانون را نوشته چرا که هر قانون نقطه ضعف‌هایی دارد که می توان درباره آن نوشت و ما نیز سعی کردیم بر این موضوع تکیه کنیم. پرونده‌های زیادی از قبل یا بعد از انقلاب در کشور بوده، و در این فیلم مشخصا نمی‌توان گفت صرفا یک پرونده مطرح است بلکه این فیلم از چندین پرونده الهام گرفته است. من و خانم مقدم معمولا زمانی که به سراغ یک قصه می‌رویم سعی می‌کنیم از کسانی که از آنها الهام گرفته‌ایم بنویسم. این فیلم همینطور است و براساس تجربیات ما است و خیلی درگیر موج  و این داستان‌ها نبودیم.

مریم مقدم نویسنده و بازیگر در مورد شخصیت پردازی این فیلم گفت: کاراکترها کمی پیچیده بودند و روند شخصیتی دارند که بازیگر باید آن‌ها را در بازی‌اش لحاظ کند. مینا زنی است که سختی‌های زیادی می‌کشد اما در عین حال پرقدرت است و امیدش را از دست نمی‌دهد، عاشق می‌شود و به پایانی که دیدید می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کاراکترها و موضوع فیلم ایرانی نبوده عنوان کرد: کاراکتر زن ما ایرانی بود، در واقع درباره یک آدم صحبت می‌کنیم که به فردی که به او محبت کرده احساس دارد.

صناعی‌ها در پاسخ به این سوال که چرا شهاب حسینی در این فیلم بازی نکرد گفت: این نقش را شهاب حسینی قرار بود بازی کند اما به دلایل مختلفی این اتفاق نیفتاد، اتفاقی که به نظرم درست‌تر بود.

صناعی‌ها در پاسخ به یک خبرنگار گفت: قصد ما لزوما زیر سوال بردن یک قانون نیست، هر قانونی نقاط ضعفی دارد و به صورت کامل درست نیست. ما تصمیم گرفتیم باگ های یک قانون را به تصویر بکشیم. من در جایگاهی نیستم که به عنوان یک کارگردان سینما بگویم این قانون خوب است یا بد اما فقط می‌گویم به این قانون می‌توان کمی بیشتر فکر کرد.

غلامرضا موسوی تهیه کننده ی فیلم نیز گفت: قصه این داستان اصلا عجیب و غریبی نیست، این اتفاق در ایران نیز افتاده است. اتفاقی که اشتباه است و در فیلم نیز توضیح داده شده است.

۱۵ بهمن ۹۸ ، ۱۷:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

شروع سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با سه کام حبس برای اهالی رسانه

سی و یک نما – اولین فیلم در سینمای رسانه (پردیس ملت) « سه کام حبس» سامان سالور بود که کام اصحاب رسانه را تلخ کرد. بازی هایی که انگار پیش از این هم از همین بازیگران دیده بودیم و گر چه بنمایه اصلی فیلم اعتیاد بود اما شاید میشد سامان سالور کمی از بار تلخی فیلم بکاهد، گر چه از نظر خود وی این فیلم می تواند دررابطه با اعتیاد رسالتش را انجام داده باشد.

 

در نشست خبری فیلم «سه کام حبس» ابتدا سامان سالور به احترام جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی از همگی خواست تا به ایستند و یک دقیقه سکوت کنند.
جالب توجه اینکه، وی به همراه بازیگران اصلی فیلم محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن پور (بازیگر و همسر سامان سالور) و متین ستوده همگی لباس مشکی به تن داشتند.

متین ستوده که نقش بسیار کوتاهی در فیلم داشت در پاسخ به خبرنگاران گفت علت پذیرفتن و انتخاب این نقش، دوستی با کارگردان و خصوصیات فیلم بوده است.

سامان سالور درمورد علت انتخاب موضوعی پیرامون اعتیاد گفت: تلاشمان این بود که جنبه دیگر از اعتیاد را نشان بدهیم. اعتیاد با فراگیری خاصش در جامعه بسیار مهم است و اگر با دیدن آن یک نفر از اعتیاد دست بکشد رسالتش را انجام داده است. وی در رابطه با بازی تکراری محسن تنابنده نیز اضافه کرد:" بازی وی با فیلم لامپ 100 متفاوت است و انرژی او در همکاری فیلم عالی بود. او در مراکز مختلف درمانی که بیماران قلبی و سکته‌ای را پرستاری می‌کنند ملاقات کرد تا نقش آنان را بهتر ایفا کند".

وی درباره نقش منفعل پلیس در فیلم هم گفت: پلیس معیار و محور فیلم ما نبود.

وی در پاسخ به ایرادی که در مورد رنگ فیلم گرفته شد نیز توضیح داد که سعی کردم تا رنگ فیلم شبیه فیلم‌های دیگر نباشد و به فراخور فیلمنامه رنگ با فیلم شبیه باشد.
محسن تنابنده و پریناز ایزدیار هم از این همکاری استقبال کردند و گفتند که پارتنر های خوبی برای یکدیگر در فیلم "سه کام حبس" بوده اند و پریناز ایزدیار منکر شباهت بازی اش در این فیلم با حضورش در فیلم "ابد و یک روز" شد.
سه کام حبس داستان زنی است که پس از بیماری همسرش مجبور می شود تا به صورت خرده فروشی، مواد مخدر بفروشد.
عکس : زهرا اروجلو

۱۵ بهمن ۹۸ ، ۱۷:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya