سی و یک نما - با پایان سی و هشتمین جشنواره ی پر حاشیه ی فیلم فجر ابراهیم داروغه‌زاده در گفتگو با خبرگزاری ایسنا درباره تجربه این سه دوره و سخت‌ترین روزها و تصمیم‌هایی هم که داشته می گوید.

 

دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با تاسف‌بار دانستن عدم حضور عوامل فیلم «روز صفر» در مراسم اختتامیه تاکید کرد، در سه دوره‌ای که دبیر جشنواره بوده با اقتدار از آراء صیانت کرده است.

ابراهیم داروغه‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره برخی حاشیه‌های مراسم اختتامیه و تجربه دبیری خود در سه دوره پیاپی نکاتی را مطرح کرد.

او در پاسخ به اینکه با توجه به صحبت‌های فرامرز قریبیان در جشنواره، این شائبه قوی‌تر شده که امکان تغییر رأی‌ها در جشنواره فجر هست و بعد از اعلام نامزدها و برگزیدگان این دوره هم این پرسش مطرح شده که آیا شخص دبیر، دستگاه یا نهادی خارج از سینما در تعیین نامزدها و نتایج نهایی اعمال نظری داشته است گفت: در سه دوره‌ای که بنده دبیر جشنواره بودم به جز رأی داوران هیچ عاملی در داوری نهایی فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر اثرگذار نبوده است. طبیعتاً فشارهایی از طرف خود سینماگران، رسانههای سینمایی و غیر سینمایی و نهادهای نظارتی ممکن است بوده باشد ولی ما در کمال اقتدار و با افتخار از آراء داوران صیانت کردیم.

برای دیدن ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید:دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر