سی و یک نما

نقد و بررسی فیلم و سریال

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

معرفی نمایش «عاشقانه های خیابان» / اسم دوست دختر امروزت چیه؟

پانیذ اسمعیل لو / سی و یک نما – به جرات می توانم بگویم که تئاتر را در نوجوانی با سیما تیرانداز شناختم و با بازی و کارگردانی او در نمایش "محاله فکر کنی اینطوری هم ممکنه بشه" که به من یاد داد فاصله ی بین بازیگری روی صحنه تا در مقابل دوربینی که می شود با یک "کات" ، اشتباه ها را جبران کرد و.... نمایش یعنی "نفس به نفس باتو".

باز هم مثل همیشه با شنیدن نام او در یک اجرا، در روز آغاز نمایش فرصت را از دست ندادم و چه خوب اینکه ژاله صامتی و الهام پاوه نژاد هم این گروه را تکمیل می کردند تا اشتیاق بیشتری داشته باشم اما نگران حضور رضا یزدانی بودم که صد البته دیدم بازیگر خوبی هم هست و خوب از نقشش بر آمد. چقدر به جا از او و هنرش به خصوص به عنوان خواننده استفاده شده بود. تماشاگران با عشق او را در آواز خوانندش همراهی می کردند. و چقدر شیرین است کیف کردن با مردم کشورم و در این روزگار سختی که در آن به سر می بریم.
شهرام گیل آبادی کارش را بلد بود.این را بارها ثابت کرده. استفاده ی یونیک از فضا. نشستن به صورت گرد نفس به نفس بازیگران روی زمین که می دانیم بهترین حالت نشستن برای تقسیم کردن انرژی مثبت با یکدیگر است. تنها ردیفی صندلی برای کسانی که توانایی نشستن را نداشتند گذاشته شده بود تا نمایش را از دست ندهند. 
«عاشقانه‌های خیابان» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی، به‌صورت تعامل با تماشاچی اجرا می‌شود وچهار بازیگر آن رضا یزدانی، سیما تیرانداز، الهام پاوه‎نژاد و ژاله صامتی به همراه حاضرین نمایش را کامل می کنند و چقدر هنرمندانه و طبیعی تماشاچیان را جزئی از نمایش می کنند. با جسارتی فوق العاده بدون گذشتن از یک نکته ی گفته شده از تماشاچیان. یک دورهمی دوست داشتنی و دیدنی در تماشاخانه ی ایرانشهر.

 

معرفی فیلم-معرفی نمایش عاشقانه های خیابان


سه زن ، سه فروشنده دوره گر که بارها از کنارشان بی تفاوت گذشته ایم و یا احیانا با سماجت به ما جنسی فروخته اند که اتفاقا ضرر هم نکرده ایم، قهرمانان عاشقانه های خیابان هستند که هم در خیابانند و هم عاشق. 
هر سه عاشق یک جوان عاشق پیشه (نما) یی که تعهد جز دنیای ارزشی او نیست که در حوالی ایستگاه حقانی می نوازد و می خواند و هر سه فکر می کنند که تنها زن زندگی او هستند. سه زن با سه شخصیت متفاوت که در یک نقطه ی زندگی به تشابهی از سرنوشت رسیده اند که می شود نامش را معضل اجتماعی گریبانگیر این قشر گذاشت.
قصه ی زن هایی به قول خودشان از آخرین نقطه ی پایین نقشه و مردهایی از بالاترین نقطه از بالای نقشه.

پیشنهاد می کنم این نمایش را ببینید و در جمع بازیگران، شما هم در سرنوشت آنها به اندازه ی یک شب شریک باشید. من هم دوباره آن را خواهم دید چرا که به دلیل "اینتراکشن" ها و تعاملاتی که به صورت طبیعی اجرا می شود با این متن فوق العاده درست وبه اندازه که نمی خواهد با احساسات ما بازی کند، حتما هر اجرای او متفاوت و لذت بخش است و این اجرا من را یاد کلاس های درسم می اندازد که حتی اگر مبحث یکسانی را تدریس میکنم، از آنجا که دانش آموزانم متغیر و جز مهمی از جلسه هستند، هر باربرایم تجربه ی متفاوتی است چرا که بازیگران آن متفاوت هستند.

 نمایش «عاشقانه‌های خیابان» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی، هر روز به‌غیر از شنبه‌ها ساعت ۲۱:۱۵ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

 

معرفی فیلم-معرفی نمایش عاشقانه های خیابان

 

این نمایش به قلم آشنای محمد چرمشیر و بهمن عباس‌پور و کارگردانی شهرام گیل آبادی است وهمانطور که گفته شد رضا یزدانی، سیما تیرانداز، الهام پاوه‌نژاد ، ژاله صامتی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
ورضا یزدانی در «عاشقانه‌های خیابان» علاوه بر بازیگری، دو قطعه را به‌صورت زنده و به‌همراه گروه موسیقی خود اجرا می‌کند که ترانه‌های این دو قطعه را مهدی ایوبی و عبدالله روا سروده‌اند. علیرضا مهدی زاده (نوازنده ساکسیفون)، میلاد عدل (نوازنده گیتار الکتریک)، آرش زمانیان (نوازنده گیتار باس) و محمد خرمی نژاد (نوازنده درامز)، گروه نوازندگانی هستند که یزدانی را در این اجرا همراهی می‌کنند.

همچنین هانیه آبله‌کوبها، شیما افتخاری، پردیس پیراهش، تارا رفیعی پور، مریم عبداللهی و مهسا فتوت گروه بازیگران مواجهه نمایش هستند و شکلی دیگر از روایت را به نمایش می بخشند.
و" ابراهیم حقیقی" گرافیست برجسته، مدیر هنری و طراح گرافیک این نمایش و مرتضی پورصمدی نیز مدیر تصویربرداری است.


۳۰ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

به بهانه درگذشت فرانکو زفیره لی،آخرین بازمانده از نسل تکرار نشدنی سینماگران ایتالیایی

سی و یک نما* - فرانکو زفیره لی ، فیلم ساز ایتالیایی در سال 1923 در فلورانس ایتالیا متولد شد و تحصیلات خود را در رشته معماری در آن جا به پایان رساند .وی در سال 1968 با فیلم «رمئو و ژولیت» به شهرت رسید ، فیلمی که به نحو چشمگیری از فضا و بازی بازیگران جوان خود بهره گرفت و به گفته منتقدان، بهترین فیلم اوست .

درسال 1972 ، «برادر خورشید ، خواهر ماه» را ساخت که علی رغم خلق صحنه های زیبا و جذاب و بازیهای خوب بازیگران جوان آن ، از جهت تجاری ، ناموفق بود . کارنامه هنری او بسیار متنوع و متعدد است و این فیلم ، از گونه فیلم های دینی و معناگرای اوست که جلوه ای از مسیحیت آرمانی را که مبلّغ بازگشت به پیام بشارت عیسی مسیح و پیروی از تعالیم کلیسا و با بررسی دوران زندگی "فرانسیس" است ، از ابتدای زمان تحوّل معنوی و استحاله از جوانی متموّل از طبقه اشرافیت ، به فردی فقیر که پیام ساده زیستی و محبت عیسی را درک کرده و به یکباره و با دوری جستن از تمامی مظاهر مادی و تعلقات دنیوی ، به جستجو برای یافتن خداوند در طبیعت پرداخته و پیروانی نیز از تمامی طبقات و گروه های اجتماعی می یابد و سرانجام ، این پیشرفت تدریجی روح فرانسیس ، در واقعه کوه «ورنا» ، یعنی وقتی که برای یک دَم ، جسم او کاملاً مطیع ادراکات و اشتیاقات معنوی روح گردید ، به معراج می رود . شعار و آرمان او از آن جهت که حقیقتی زیبا و انسانی در خود نهفته دارد و پیام تمامی ادیان الهی است ، باعث محبوبیت خاص او نزد همگان (بخصوص مسیحیان کاتولیک) شده است .

 

معرفی فیلم-درگذشت فرانکو زفیره لی آخرین بازمانده از نسل تکرار نشدنی سینماگران ایتالیایی


زفیره لی در این فیلم ، هر چند درامی تاریخی را به نمایش گذاشته است ، اما تمرکز او بیشتر به دقت در زندگی معنوی و حالات روحی و عرفانی فرانسیس قرارمی گیرد . به عبارتی دیگر، او دیدگاهی خاص از زندگی فرانچسکو را بررسی می کند .
"برادر خورشید، خواهر ماه" گرچه محصول دهه هفتاد است ، اما پیام و درون مایه آن بی انتهاست و قطعا مربوط به زمان و مکان خاصی نیست؛، چرا که به سادگی ، راه و روشِ یافتن و ارتباط برقرار کردن با خالق کائنات را نشان داده و عشق به خدا ، صلح ، محبت ، انسانیت و دوستی را ترویج می کند ، و انسان ها را به گذشتن از خود ، تشویق کرده، در راه رسیدن به شادی و آزادی (که آرزوی همه انسان هاست) رهنمون می سازد.

 

معرفی فیلم-درگذشت فرانکو زفیره لی آخرین بازمانده از نسل تکرار نشدنی سینماگران ایتالیایی


تِم فیلم، گرچه پیامش مذهبی است و ممکن است به زعم برخی ، فیلمی کسل کننده و طولانی به نظر آید ، اما به هر طریق ، فیلمی قابل توجه ، زیبا و آموزنده است .
روند آرام و پیش رونده فیلم که به دور از هر نوع شتاب زدگی ، به نشان دادن اوضاع تیره و تار قرون وسطی و زندگی مردم به طور کلی و گذرا و به طور اخص ، زندگی فرانسیس قدّیس از مرحله قبل از تحول تا تحول کامل و نهایی ، از کسی که زندگی راحت و آرام خود را در طلب اتحادی روحانی با پروردگار و در جستجوی سرنوشت خویش و شریک شدن آن با دیگران ، رها کرد و به طبیعت پناه برد ، دقیقا نشان دهنده سیر آرام تحول درونی او از وادی شک و تردیدهای مداوم به دنیای یقین و ایمان واقعی است و این استحاله ، از زمانی آغاز شد که او یک روز از بستر خود (که می تواند نمادی از غفلت و خواب زدگی آن زمان او باشد) ، با صدای یک پرنده کوچک بیدار شد و نور آفتاب را از بالکن خانه دنبال کرد و به سمت پشت بام کشیده شد تا پرنده را بگیرد و این ، سرآغاز بیداری او و ورود ناگهانی اش به یک زندگی جدید است و پس از آن بود که توسط کلر ، همسایه جوان و زیبایش - که بعد ، به فرقه او پیوست - مطلع شد که روستاییان او را دیوانه خطاب می کنند؛ چرا که او عاشق گل ها ، تعقیب پروانه ها و آواز خواندن مثل پرنده ها شده بود ، و این در حالی بود که زمانی که به جنگ می رفت ، همه او را فردی عاقل و باهوش می پنداشتند و دقیقا در همین جاست که تناقض دنیای درونی او با جهان واقعیات تلخ قرون وسطی ، به شدت نمایان می شود .

 

معرفی فیلم-درگذشت فرانکو زفیره لی آخرین بازمانده از نسل تکرار نشدنی سینماگران ایتالیایی


زفیره لی و همکاران فیلم نامه نویسش ، فیلم نامه را بر اساس داستان واقعی "فرانسیس آسیی" ، به صورت داستانی در آوردند . هر چند که این فیلم ، مخالفان و موافقان زیادی دارد و به شدت مورد نقد قرار گرفته است ، اما از زیبایی و جذابیت تصاویر و تأثیر عاطفی ای که موسیقی بسیار زیبای «داناوان» و گروهش که با استفاده از ملودی های ایتالیایی ساخته بود و در سراسر فیلم و حتی پس از آن بر مخاطب ، تأثیر خاص خود را گذاشته است ، بدون تحسین نمی توان گذشت .
عنوان فیلم نیز بر اساس شعر : «سرود برادر خورشید» انتخاب شده است . شعری با این مضمون که اگر بخواهیم چهره خدا را ببینیم به سادگی باید به دنیای پیرامون و مردم آن ، نظر بیفکنیم ؛ چون خدا هرگز نسبت به ما دورتر از گل ها و پرندگان و ... نیست و همه موجودات زنده ، برادران و خواهران ما هستند .

 

معرفی فیلم-درگذشت فرانکو زفیره لی آخرین بازمانده از نسل تکرار نشدنی سینماگران ایتالیایی

 

از صحنه های به یاد ماندنی و درخشان فیلم
زمانی که فرانسیس ، از میان آن همه تمثال هایی و تشریفات فراوان کلیسای پاپ ، به آرامی و بدون اندک توجهی به اینها عبور می کند و به نزدیک پاپ می رسد ، پاپ ، پای فرانچسکو را می بوسد ، که این خود ، حاکی از مقام و موقعیت معنوی برتر او نسبت به پاپ و دیگر اطرافیان اوست.
یکی دیگر از عالی ترین میزانسن های فیلم در این جا رقم می خورد که پاپ ، بی اختیار ، دستان خود را بالا می برد و می گشاید و پشت دست او نشان مسیح دیده می شود که نشانِ به خود آمدن او و تغییر زاویه دیدش نسبت به فرانسیس و عقاید اوست .تاریخ هر تمدنی همواره عرصه نبرد و پیکار اساطیر ، قهرمانان ، و مبارزانی حامی مردم عادی ، عدالت طلب و صلح دوست ، در برابر ظالمان و گردنکشان ثروتمند و قدرتمند بوده است ، که غالبا این برخورد و کشمکش میان این دو قطب خیر و شر ، به صورت جنگ های خونین و مرگباری که نتیجه آن - علی رغم پیروزی یا شکست هر گروه - کشته شدن تعداد زیادی انسان بی گناه بود ، نمود پیدا می کرد . اما در این میان ، افرادی نیز حضور داشتند که بدون جنگ و خونریزی و تنها با شریک شدن تجربیات درونی و الهی خود با مردم عادی ، آنها را به صلح و دوستی و عشق و محبت دعوت می کردند و در این میان ، اختیار و آزادی را نیز از ایشان سلب نمی نموده اند . از آن جا که فرهنگ و تمدّن هر جامعه ای و بالأخص هر دین و مذهبی ، از طریق اسوه های دین و اخلاق آن جامعه ، همواره ماندگار و پا بر جا مانده اند ، زندگی یکی از محبوب ترین و معروف ترین عارفان قرن دوازدهم مسیحیت ایتالیا را از زاویه دید و نگاه فرانکو زِفیره لی ، کارگردان شهیر ایتالیایی ، در فیلم «برادر خورشید ، خواهر ماه» ، بررسی می کنیم .

مشخصات فیلم
نام : برادر خورشید ، خواهر ماه(Brother Sun, Sister Moon)
کارگردان : فرانکو زفیره لی
فیلم نامه نویسان : لینا ورتمولور ، سوسو . سی . دامیکو ، کنت راث ، فرانکو زفیره لی
تهیه کننده : لوسیانو پروجی
فیلمبردار : اِنیو گوارنیری
آهنگساز : داناوان
بازیگران : گراهام فاکنر (فرانسیکو) ، جودی بوکر (کلر) ، آلک گینس (پاپ اینونست سوم) ، لِیگ لاوسن (برناردو) ، کِنِت گرانهام (پائولو) ، مایکل فیست ( سیلورستو) ، نیکولاس ویلات (جیو کندو) ، والنتینا کورتِس (مادر فرانسیس) ، لی مونتوگیو (پدر فرانسیس) ، جان تارپ (اسقف) و...

 

معرفی فیلم-درگذشت فرانکو زفیره لی آخرین بازمانده از نسل تکرار نشدنی سینماگران ایتالیایی


محصول : 1972 ایتالیا
فرانکو زفیرلی (به ایتالیایی: Franco Zeffirelli) (زاده ۱۲ فوریه ۱۹۲۳ – درگذشته ۱۵ ژوئن ۲۰۱۹) کارگردان و تهیه‌کننده سینما، طراح اپرا و سناتور سابق ایتالیایی بود. از جمله فیلم‌های زفیرلی می‌توان به «رومئو و ژولیت»، «رام کردن زن سرکش»، «چای با موسولینی» و همچنین مجموعه تلویزیونی «عیسای ناصری» اشاره کرد.
زفیرلی برای فیلم رومئو ژولیت (۱۹۶۸ میلادی) نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین کارگردانی و نامزد اسکار بهترین طراحی هنری بوده‌است. این فیلم موفق‌ترین اقتباس سینمایی از نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر است. از دیگر آثار زفیرلی می‌توان به فیلم (رام کردن زن سرکش (۱۹۶۷با حضور الیزابت تیلور و ریچارد برتون در نقش‌های اصلی و مجموعه تلویزیونی عیسی ناصری اشاره کرد.
فیلم چای با موسولینی (۱۹۹۹ میلادی) زفیرلی، به نوعی یک زندگی‌نامه شخصی دربارهٔ دوران جوانی او در سال‌های ظهورفاشیسم در ایتالیاست.وی همجنسگرا بود و همسر و فرزندی نداشت
زفیرلی صبح روز شنبه در ۹۶ سالگی در شهر رم درگذشت.

*این مطلب گردآوری شده است

۲۶ خرداد ۹۸ ، ۱۸:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

شبنم مقدمی بازیگر پرکار این روز های سینمای ایران

سی و یک نما – اکران هم زمان دو فیلم سینمایی در کنار پخش سریالی پر مخاطب در شبکه خانگی می تواند برای یک بازیگر چندان رضایت بخش نباشد و در کنار آن ، مخاطب را نیز خسته کند اما شخصیت های متفاوت و بهتر بگوییم کاملا متضاد این نقش ها موجب شده تا تکرار حضور و تداخل بازی در کارهای« شبنم مقدمی» ملموس نباشد و از طرفی وی موجب دلگرمی است برای بازیگران اکثرا خوب نسل خود که گاهی نگران می شوند از اینکه در( بخصوص ) سینمای ایران، با نزدیک شدن به میانسالی، کارآکتری برای بازیگری در فیلمنامه های این روزها خلق نمی شود که قابل انکار نیست که متاسفانه هم همینطور است.

 

معرفی فیلم-شبنم مقدمی بازیگر پرکار این روز های سینمای ایران

 

سریال هیولا:

هیولا مجموعه ای دیگر در ژانر طنز به کارگردانی مهران مدیری، تهیه کنندگی مشترک سید مصطفی احمدی و مهران مدیری و نویسندگی امیر برادران و البته حضور پیمان قاسم خانی به عنوان سرپرست فیلم نامه ،که این همکاری هفتمین همکاری مشترک مهران مدیری و پیمان قاسم خوانی است.این سریال از تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۸ هر دوشنبه عرضه میگردد و بازیگرانی چون مهران مدیری،فرهاد اصلانی،شبنم مقدمی،گوهر خیر اندیش،شیلا خداداد،سیما تیر انداز و ... در آن به ایفای نقش میپردازند.سریالی که این بار به طور مستقیم شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این روزها را به نقد می کشد.
شبنم مقدمی در این اثر نقش شهره همسر هوشنگ(فرهاد اصلانی)را بر عهده دارد.

 

معرفی فیلم-شبنم مقدمی بازیگر پرکار این روز های سینمای ایران

 

شبی که ماه کامل شد:

شبی که ماه کامل شد،فیلمی به کارگردانی نرگس آبیار،نویسندگی مشترک نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی است که محصول سال ۱۳۹۷ می باشد.داستان این فیلم که با بازی الناز شاکردوست،هوتن شکیبا،شبنم مقدمی،فرشته صدر عرفایی،پدرام شریفی و ... روایت میشود 
این فیلم براساس داستان واقعی و تکان دهنده ، قصه ی دختر جوانی است از جنوب شهر تهران که درگیر عشق جوانی شهرستانی میشود اما دختر به دلایلی مجبور به خروج و مهاجرت از کشور است...
این فیلم ماجرای قتل همسر و برادر زن یکی از سران گروه جندالله (عبدالحمید ریگی) را به تصویر کشیده است .
این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نامزد کسب ۱۳ جایزه شد و در نهایت توانست سیمرغ بلورین ۶ رشته را به خود اختصاص دهد
شبنم مقدمی در این اثر نقش مادر فائزه و شهاب را برعهده دارد.

 

معرفی فیلم-شبنم مقدمی بازیگر پرکار این روز های سینمای ایران

 

زهرمار:

زهرمار فیلمی به کارگردانی جواد رضویان،نویسندگی پیمان عباسی و تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی و بازی شبنم مقدمی،سیامک انصاری،شقایق فراهانی،برزو ارجمند و رضا روییگری محصول ۱۳۹۷ است.این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد که مورد توجه هیات انتخابی جشنواره نیز قرار گرفت.گفتنی است این فیلم از چهارشنبه همین هفته اکران می شود.
خلاصه داستان:《حشمت:فکر نمیکردم تاوان اشتباهاتم رو با تو پس بدم
لیلا:زهرمار...》

 

معرفی فیلم-شبنم مقدمی بازیگر پرکار این روز های سینمای ایران

 

زنبور کارگر:

زنبور کارگر فیلمی درام به کارگردانی و تهیه کنندگی افشین صادقی و نویسندگی سعید نعمت اله است.کارگردانی این فیلم اخیرا در تهران آغاز شده و همچنان در حال انجام است.
حمید فرخ نژاد،شبنم مقدمی،سعید آقاخوانی،پگاه آهنگرانی،حسین مهری تعدادی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
خلاصه داستان:بیوک که سال‌ها پیش زنش را به دلیل اهمال پزشکی از دست داده، در نزاعی کشته می‌شود. حالا دختر او درصدد قصاص قاتل است. در این میان تنها شاهد، دوست دختر قاتل است.]

 

معرفی فیلم-شبنم مقدمی بازیگر پرکار این روز های سینمای ایران

 

مرغ دریایی من:

آخرین حضور "شبنم مقدمی" در صحنه تئاتر، به بازی در نمایش «تونل» به کارگردانی سیامک احصایی در سال ۱۳۹۴ باز می گردد. مقدمی پیش از این در نمایش‌های متعددی از جمله خانه کاغذی، نمکی، هتل عروس، پل، بیوه‌های غمگین سالار جنگ، بر فراز برجک‌ها، بی شیر و شکر، زنی که زیاد می‌دانست، بازرس، جنون محض، کبوتری ناگهان، سمفونی درد، ‌ترمینال و... به ایفای نقش پرداخته است.
تمرین و آماده‌سازی نمایش «مرغ دریایی من» تولید تازه کمپانی تئاتر امید ایران به نویسندگی و کارگردانی کیومرث مرادی (بر اساس نمایشنامه «مرغ دریایی» اثر آنتوان چخوف) که از زمستان سال گذشته آغاز شده، اکنون به مراحل پایانی رسیده و به زودی شبنم مقدمی روی صحنه خواهد رفت

۲۶ خرداد ۹۸ ، ۱۸:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

گزارش تصویری اکران خصوصی "کارت پرواز" در چارسو

سی و یک نما _ همزمان با پیروزی والیبالیست های کشورمان از لهستان، قهرمان والیبال کشورما، مراسم اکران خصوصی فیلم کارت پرواز با حضور پرتعداد هنرمندان در پردیس چارسو برگزار شد.

 در ادامه گزارش اختصاصی سی و یک نما را به همت زهرا اروجلو می بینید:

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری اکران خصوصی  کارت پرواز در چارسو


۲۶ خرداد ۹۸ ، ۱۸:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

گروه موسیقی آریان بازمیگردد/ از شایعه تا واقعیت

صحرا اروجلو/ سی و یک نما - آریان گروه موسیقی پاپ ایرانی بود که کار خود را از نیمه نخست سال ۱۳۷۸ با ۱۰ عضو آغاز کرد و شروع جدی بود برای یک گروه موسیقی متشکل از موزیسین و خوانندگان مرد در کنار سه همخوان زن که دستی نیز به قلم برای سرودن شعر داشتند. گروهی با تحصیلات عالیه، با پرستیژ و هماهنگ از طراحی لباس تا نوع اجرا آن هم در زمانی که موسیقی پاپ در ایران بعد از انقلاب اولین گام های رشد را برمیداشت و به این ترتیب این گروه تبدیل به یکی از موفق ترین و محبوب ترین گروه های موسیقی شد که راه را برای خیلی از جوان ها باز کرد.

علی پهلوان ، پیام صالحی ،سیامک خواهانی ، شراره فرنژاد ، علیرضا طباطبایی ، ساناز کاشمری ، محمدرضا گلزار ، نینف امیرخاص ، برزویه بدیهی ، سحر کاشمری ، امیرحسین مستعد اعضای این گروه بودند ولی هنگامی که امیرحسین مستعد در یکی از کنسرت‌های این گروه در خارج از کشور ماند و به ایران بازنگشت همین امر باعث شد تا مدتی این گروه اجازهٔ برپایی کنسرت نداشته باشند و حاشیه ی دیگر، جدایی محمدرضاگلزار خوش چهره بود که حالا می رفت تا به یک سوپر استار بدل شود اما  جدایی او خللی در موفقیت این گروه منسجم نداشت.

 

معرفی فیلم-گروه-موسیقی-آریان-بازمیگردد

 

علی پهلوان و پیام صالحی بنیان گذاران این گروه ، دوران خدمت سربازی را در کرمانشاه می گذراندند که این توفیق اجباری جرقه ای بود برای تولد ترانه ی ماندگاری به نام" گل آفتابگردان" و گروه آریان.

گرچه علی پهلوان اکنون مدتی است در استرالیا زندگی میکند اما چندی پیش در یکی از مصاحبه‌هایش از احتمال شروع مجدد فعالیت‌های آریان خبر داده بود و اکنون پیام صالحی با انتشار ویدئویی خبر از بازگشت دوباره گروه را میدهد. که یقینا اتفاق خوش آیندی برای موسیقی ایرانی و طرفداران این گروه است.

 

معرفی فیلم-گروه-موسیقی-آریان-بازمیگردد

 

دراین ویدیو پیام صالحی می‌گوید: «با کمک‌ها و حمایت‌های شما عزیزان ان‌شاءالله منتظر خبرهای خوب برای جمع شدن مجدد اعضای گروه آریان و دیدن شما باشید که مذاکراتی صورت گرفته است. به امید دیدار شما در اولین کنسرت...
وحال اینکه کنسرت در ایران است یا خارج از کشور، به آن اشاره ی دقیقی نشده است.

گروه موسیقی پاپ آریان تاکنون پنج آلبوم رسمی به نام‌های «گل آفتابگردون»، «و اما عشق»، «تا بی‌نهایت ...»، «بی تو با تو» و «خداحافظ» را منتشر کرده است.
آریان در اسفندماه سال 93 با انتشار آلبوم «خداحافظ» و انتشار کتاب نت و شعر کلیه آهنگ‌های اجراشده توسط گروه در دو جلد، به کار خود خاتمه داده بود.

۲۵ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

نقد فیلم سرخپوست ساخته نیما جاویدی

هما گویا / سی و یک نما _ از نیما جاویدی نقل قولی می کنم که همه به آن معتقدیم: " انتخاب نوید محمدزاده برای نقش اول فیلم «سرخپوست» یک ریسک بزرگ بود که یا بهترین ویژگی میشد و یا اشتباه ترین انتخاب".

فیلم سرخپوست اعاده ی حیثیتی است برای بازیگری نوید محمدزاده که حتی من نیز با خود می گفتم که این بازیگر اوج توانمندی اش در نقش هایی شبیه به هم است و در این فیلم به یکباره شگفتزده شدم.نوید محمدزاده در نقشی چندین سال بزرگتر خود که حتی یک لحظه در باور این شخصیت تردید نمی کنیم و نعمتی است او در نقش "سرگرد نعمت جاهد".

سرخپوست بهترین فیلمی است که در سال های اخیر دیده ام و در تصورم نقشه های زیادی برای درخشش آن تا "کداک تئاتر" بورلی هیلز کشیده ام. حالا اگر روی استیج هم نباشد، می تواند روی صندلی های سالن مراسم اسکار بنشیند

فیلمبرداری و قاب سرخپوست درخشان کننده و در همان سکانس های اغازین مسحورمان می کند و سرخپوست با همان حیاط خلوت، یک زندان فراموش شده برای آدم های فراموش شده آغاز می شود. از زندانی های دربند تا زندانبان دربندتر.

 

نقد فیلم-نقد فیلم سرخپوست ساخته نیما جاویدی

 

اما لطافت حضور یک زن زیبا همه ی معادلات را برای زندانبان به هم میریزد و انگار قلب سرگرد نعمت جاهد هم حالا یک ضربه بیشتر میزند

دوران سلطنت پهلوی است و طراحی صحنه و لباس انقدر خوب است که لازم نیست به ما بگویند که زمان، چه زمانی است تا گمش نکنیم ، حتی می شود از ساعت مچی و پارچه لباس ها و رادیویی که صدای منحصر به فرد ویگن را پخش می کند هم فهمید.

قرار است خانواده سلطنتی در مسیری به سفر برود که این زندان دورافتاده خطه ی جنوب،در بک گراند مسیر فرودگاه، توی ذوق می زند و باید تا ساعت ۵ بعد از ظهر روز بعد تخلیه و آوار شود. زندانی ها همه هستند به جز یک محکوم به اعدام که گم شده و یا فرار کرده که این غیر ممکن است، محکومی که به خاطر پوست همیشه برافروخته اش او را " سرخپوست" صدا میزنند.

سرگرد میانسال ، رییس زندان ( نوید محمدزاده) می داند که او جایی از زندان مخفی شده اسن، نمی خواهد بازنده ی این بازی موش و گربه باشد. به خصوص حالا که به او قول ترفیع شغلی داده اند و پیدا کردن این زندانی هم می تواند در این موقعیت موثر باشد.

درب های زندان به روی یک مددکار زیبا رو (پریناز ایزدیار) باز می شود. او به همراهش عشق را برای سرگرد آورده. سرگردی که تازه متوجه شده در این ملک متروک، چه چیزهایی را از دست داده است ( شاید بیستر عمرش را) و مددکاری که آمده تا زندانی گمشده را فراری دهد چرا که ایمان دارد او بی گناه است

 

نقد فیلم-نقد فیلم سرخپوست ساخته نیما جاویدی

 

روایت، تصویربرداری، کارگردانی و بازی ها در این فیلم به گونه ای درخشان است که واکاوی را در فرم و ساختار دشوار می کند به خصوص وقتی که فرم تدوین خوب هم به آن اضافه شود
سرخ‌پوست دومین فیلم نیما جاویدی بعد از ملبورن به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و با نامزدی در ۵ رشته این جشنواره، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد
بازیگران : نوید محمدزاده در نقش سرگرد نعمت جاهد ،پریناز ایزدیار در نقش سوسن کریمی (مددکار)، آتیلا پسیانی در نقش مدیر فرودگاه ، ستاره پسیانی در نقش زن احمد سرخپوست ، حبیب رضایی در نقش زندانی، مانی حقیقی در نقش سرهنگ مدبر و اسماعیل پوررضا در نقش سید داوود

۲۵ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم"سامورایی در برلین"/رد پای یک کدورت

سی و یک نما - عصر دیروز اکران خصوصی فیلم سینمایی "سامورایی در برلین " به کارگردانی مهدی نادری با حضور عوامل فیلم و مهمانانشان در باغ کتاب برگزار شد. حضور محمدحسین قاسمی و مجید صالحی تهیه کننده و کارگردان سریال شبکه خانگی "سالهای دور از خانه" در این مراسم از آنجایی "زیر نظر" بود که این تهیه کننده در حال حاضر فیلم مطرح "شبی که ماه کامل شد" را در کورس اکران دارد اما تمایلی به حضور در گردهمایی های اکران فیلم موفق خود ندارد.

 

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

معرفی فیلم-گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم سامورایی در برلین

 

۲۵ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

فراخوان دریافت آثار متقاضی حضور دریازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران

سی و یک نما – صبح امروز یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند فراخوان دریافت آثار متقاضی را روی خروجی سایت رسمی خود قرار داد:

بدین وسیله از متقاضیان شرکت در این آیین دعوت شده است تا پس از مطالعه اساسنامه و آیین نامه جشن، براساس اصول تصریح شده نسبت به ثبت نام اینترنتی و تحویل اثر به دبیرخانه جشن اقدام کنند.
متقاضیان از تاریخ ۱۹ خرداد ماه لغایت ۴ تیر ماه ۹۸ فرصت ثبت نام دارند و مى توانند آثار خود را از ساعت ١١ الى ١٧ به دبیرخانه جشن تحویل نمایند.
طبق اعلام فراخوان؛ فیلم‌های مستند ارسالی باید تولید تیر ماه١٣٩٦ به بعد باشند و در دوره هاى گذشته جشنواره شرکت نکرده باشند.
همچنین عضویت یکی از دو صاحبان معنوی یا مادی اثر (کارگردان یا تهیه‌کننده) در یکی از صنوف خانه سینما الزامی است.

متقاضیان جهت اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.idiaward.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۶۶۴۷۹۸۷۳-۰۲۱ و ۶۶۴۰۲۲۹۷-۰۲۱ تماس حاصل کنند.
آدرس دبیرخانه: خیابان انقلاب،خیابان وصال شیرازى،نرسیده به طالقانى،نبش کوچه شفیعى،پلاک ٣٠-٢٨(خانه سینما-شماره٢)طبقه همکف
رییس یازدهمین جشن مستقل سینمای مستقل ایران کیست؟
"محمد صوفی" فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما است و در این سالها به عنوان نویسنده،کارگردان، تهیه کننده و مدرس دانشگاه فعالیت کرده است. صوفی در حال حاضر عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند ایران است و در سال ۱۳۹۷ عضو هیئت رئیسه دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران بود. او در فاصله سالهای ۸۵ تا ۸۹ مدیر انجمن سینمای جوانان تهران و عضو شورای مدیران برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بود. وی برگزیده فستیوال های فیلم کوتاه و مستند کشوری و بین المللی است و حضور در هیئت داوری جشنواره های فیلم کوتاه و مستند را در کارنامه خود دارد. علاوه بر آن محمد صوفی ساخت برنامه های متعدد تلویزیونی از جمله رادیو هفت، صدبرگ، نقره و… را بر عهده داشته است

۲۵ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

رامبد جوان، نگار جواهریان و فرزندی که از کانادا می آید

هما گویا / سی و یک نما - این روزها بحث جنجالی در فضای مجازی در میان این حجم از دغدغه های سیاسی و اقتصادی اقدام زوج رامبد جوان و نگار جواهریان برای تولد فرزندشان در کانادا است که از جهتی هم می شود به واکنش های تندی که در این باره می شود نگاهی مثبت داشت

ای کاش رامبد جوان که یک شخصیت خاص برای بخش قابل توجهی از مردم ایران است به راحتی و بی واسطه همانطور که معمولا در فضای اینستاگرامش حضور دارد ، پستی می گذاشت که برای تولد دخترشان به کانادا می روند و فرصت مناسبی هم هست تا "قانون مورفی" طبق هماهنگی هایی که از قبل شده در این کشور اکران شود

این روزها همه خسته ایم از دور زدن ها و دورمان زدن ها و آنقدر خسته که حتی فکر می کنیم یک سلبریتی باید برای تصمیمات زندگیش با ما مشورت کند.

اما اگر نظر شخصی ام را گفته باشم این است که عدم امنیت شغلی و اقتصادی موجب شده تا سلبریتی ها و چند برابر آنها سیاسیون مملکت ترجیح بدهند آینده ای هم فراتر از مرزها برای خود در نظر بگیرند درست مثل بیمه ی تکمیلی که گاه به درد می خورد و گاه به کار نمی آید  یا درست مثل "آب برای شکلات"، اما این نگاه به آینده بیشتر از اینکه این افراد را زیر سوال ببرد، شاید مسئولیت و مدیران مملکتی را باید به فکر وا دارد

شکی نیست امثال مدیری، فردوسی پور ، رشید پور و البته رامبد جوان چندان برای اقامت گرفتن در کشورهای خارجه نیازی به بچه دار شدن ندارند و فرش قرمز برایشان پهن است اما برند " بچه فرنگی"، شاید مثل برند "دالچی گابانا "مدی است که چندان ربطی به وطن پرستی نداشته باشد و شاید فقط یک آینده نگری کما اینکه گرین کارت های پرتعداد اما چراغ خاموش خیلی از سلبریتی ها در آمریکا هم در همین قطار سوار می شود.

حرف های زیادی برای گفتن و نوشتن در این باره داشتم تا اینکه "امیرمهدی ژوله " از روی ذهن من تقلبی برداشت و شیرین تر از من اما حرف دل مرا زد که در ادامه می خوانیم:

✅در پی سفر #رامبد_جوان و #نگار_جواهریان به کانادا برای به دنیا آمدن فرزندشان و حواشی ایجاد شده، #امیرمهدی_ژوله نوشت:

میدونید چرا یکی میگه مردم ایران ما شما رو خیلی دوست داریم شما خیلی خوبید؟
چون رسالت برنامه ش این تعریف شده که به مردم غمگین و گرفتار و افسرده و "گریه بلد"سرزمینش، شادی و عزت نفس و مجالی برای خنده بده.

میدونید چرا یکی میره بچه ش رو خارج از ایران به دنیا بیاره؟
چون رسالت پدریش این تعریف شده که به بچه ش شادی و عزت نفس و مجالی برای خنده بده و نذاره اون غمگین و گرفتار و افسرده و "گریه بلد" بار بیاد.

اگر از جایی که به دنیا اومدیم ناراحتیم یقه پدرمون رو بگیریم.
اگر از جایی که بچه مردم به دنیا میاد ناراحتیم یقه روان پزشک مون رو بگیریم.

۲۵ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya

شبی برای هفتاد و سومین دوره ی جوایز تونی2019

سی و یک نما _ جیمز کوردن در حالی هفتاد و سومین دوره ی جایزه تونی را اجرا کرد که نمایش" هادس تاون" فاتح این شب بود.

جایزهٔ آنتوانت پری برای درخشش در هنرهای نمایشی که با نام جایزهٔ تونی (Tony Award)، به بازشناسی دستاوردهای تئاتر زندهٔ آمریکایی می‌پردازد. این جایزه‌ها طبق مراسمی سالانه در نیویورک از سوی انجمن تئاتر آمریکا (سازمان بال تئاتر آمریکا) و انجمن صنفی لیگ برادوی اعطا می‌شود. این جوایز به نقش‌های ایفا شده و تولیدات نمایشی برادوی داده شده و جایزه‌ای نیز برای تئاتر منطقه‌ای در نظر گرفته می‌شود. تعدادی جایزهٔ غیررقابتی نیز بسته به نظر شخصی گردانندگان اعطا می‌شود که شامل جایزه ویژه تونی، نشان تجلیل تونی برای درخشش در تئاتر و جایزه ایزابل استیونسون است.

برگزیدگان هفتاد و سومین دوره ی جوایز سالانه تونی را در ادامه می بینیم:

بهترین نمایش: "The Ferryman"

بهترین موزیکال: "هادس‌تاون"

بهترین احیاء یک نمایش: "The Boys in the Band"

بهترین احیاء یک موزیکال: "اکلاهما!"

بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک نمایش: برایان کرنستن برای "شبکه"

بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک نمایش: ایلین می برای "گالری ویورلی"

بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک موزیکال:سانتینو فونتانا برای "توتسی"

بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک موزیکال:استفانی جی. بلاک برای "نمایش شر" (The Cher Show)

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل یک نمایش: برتی کارول برای "مرکب" (Ink)

بهترین بازیگر زن نقش مکمل یک نمایش: سیلیا کینان-بولجر برای "کشتن یک مرغ مقلد"

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل یک موزیکال: آندره دی شیلدز برای "هادس‌تاون"

بهترین بازیگر زن نقش مکمل یک موزیکال: الی استروکر برای "اکلاهما!"

بهترین کارگردانی یک نمایش: سام مندس برای "The Ferryman"

بهترین کارگردانی یک موزیکال: ریچل چاوکین برای "هادس‌تاون"

بهترین کتاب یک موزیکال: رابرت هورن برای "توتسی"

بهترین موسیقی: آنی میچل برای "هادس‌تاون"

بهترین طراحی صحنه یک نمایش: راب هاول برای "The Ferryman"

بهترین طراحی صحنه یک موزیکال: ریچل هاوک برای "هادس‌تاون"

بهترین طراحی لباس یک نمایش: راب هاول برای "The Ferryman"

بهترین طراحی لباس یک موزیکال: باب مکی برای "نمایش شر"

بهترین طراحی نور یک نمایش: نیل آستین برای "مرکب"

بهترین طراحی نور یک موزیکال: برادلی کینگ برای "هادس‌تاون"

بهترین طراحی صدا یک نمایش: فیتز پاتن برای "پسر گروه کر" (Choir Boy)

بهترین طراحی صدا یک موزیکال: نوین استاینبرگ و جسیکا پاز برای "هادس‌تاون"

بهترین طراحی رقص: سرخیو تروخیو برای "Ain't Too Proud"

بهترین ارکستراسیون: مایکل کورنی و تاد سیکافوس برای "هادس‌تاون"

 

معرفی فیلم-شبی برای هفتاد و سومین دوره ی جوایز تونی2019

 

معرفی فیلم-شبی برای هفتاد و سومین دوره ی جوایز تونی2019

 

معرفی فیلم-شبی برای هفتاد و سومین دوره ی جوایز تونی2019

 

معرفی فیلم-شبی برای هفتاد و سومین دوره ی جوایز تونی2019

 

معرفی فیلم-شبی برای هفتاد و سومین دوره ی جوایز تونی2019

 

معرفی فیلم-شبی برای هفتاد و سومین دوره ی جوایز تونی2019

 

معرفی فیلم-شبی برای هفتاد و سومین دوره ی جوایز تونی2019

 

معرفی فیلم-شبی برای هفتاد و سومین دوره ی جوایز تونی2019

 

معرفی فیلم-شبی برای هفتاد و سومین دوره ی جوایز تونی2019

 

معرفی فیلم-شبی برای هفتاد و سومین دوره ی جوایز تونی2019


۲۰ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۰۰ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
homa gooya